RE: Ecco Epkema (was Re: [Friesland-genealogy] hoe betrouwbaar??)

  • Irene Visser
    Message 1 of 3 , Feb 24, 2008
      Hoi,

      waar staat die
      Search all resources? wie weet wat er nog te vinden is.

      groetjes Irene.

      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.comFrom: nynkevandenhooven@...: Sun, 24 Feb 2008 15:43:22 +0100Subject: Ecco Epkema (was Re: [Friesland-genealogy] hoe betrouwbaar??)

      Appy,Op welke website heb je de mogelijkheid "Search all resources" gebruikt?Ik heb gekeken op Familysearch en daar wordt ook vermeld dat Volkert in 1827 in Middelburg getrouwd zou zijn met een Maria Elizabeth Luteijn. Dus heb ik http://www.zeeuwengezocht.nl naar Epkema gezocht. Je kunt daar nog meer Epkema's te vinden, maar ik heb me beperkt tot Epke/Ecco, zijn echtgenote en kinderen.Ik heb de discussie niet gevolgd, dus ik weet ook niet of je de navolgende gegevens al hebt. In alle aktes wordt Epke Ecco genoemd, met uitzondering van de huwelijksakte van dochter Gesina.De gevonden geboortedatum van Volkert lijkt me correct, maar zijn vader heette Epke/Ecco. Iemand heeft ergens een invoerfout gemaakt.............Aktejaar: 1819; aktenummer: 171Overleden op: 12-5-1819 te MiddelburgNicolaas Epkema, 18 jaarGeslacht: mannelijk; burgerlijke staat: onbekendBeroep: student in de medicijnenGeboorteplaats: niet vermeldVader: Ecco EpkemaMoeder: Sibilla Catharina BruiningAktenummer: 65, aktedatum: 26-07-1824Bruidegom: Arnoldus Ekker, 25 jaarGeboorteplaats: Vollenhoven (Overijssel)Beroep: Doctor in de Letteren en Preceptor van de Latijnsche schoolBruid: Gesina Margarita Epkema, 27 jaarGeboorteplaats: Enkhuizen (N.Holland)Beroep: ParticuliereVader bruidegom: Albert Hendrik EkkerMoeder bruidegom: Jannetje PingelVader bruid: Epke EpkemaBeroep: Rector der Latijnsche schoolMoeder bruid: Sibylla Catharina BruiningAktenummer: 51, aktedatum: 27-07-1827Bruidegom: Volkhart Epkema, 22 jaarGeboorteplaats: HoornBeroep: Medicina Doctor VroedmeesterBruid: Maria Elisabeth Luteijn, 28 jaarGeboorteplaats: MiddelburgBeroep: ParticuliereVader bruidegom: Ecco EpkemaBeroep: RectorMoeder bruidegom: Sibijlla Catharina BruiningVader bruid: Abraham LuteijnBeroep: KoopmanMoeder bruid: Augusta Gloudina SinclairAktenummer: 87, aktedatum: 19-11-1827Bruidegom: Gerbrand Epkema, 24 jaarGeboorteplaats: EnkhuijzenBeroep: ParticulierBruid: Petronella Tak, 20 jaarGeboorteplaats: MiddelburgBeroep: ParticuliereVader bruidegom: Ecco EpkemaBeroep: RectorMoeder bruidegom: Sibilla Catarina BruiningVader bruid: Adriaan TakMoeder bruid: Cornelia Christina Elizabeth van der KopBeroep: ParticuliereAktenummer: 52, aktedatum: 02-06-1830Bruidegom: Frederik Jan Tak, 24 jaarGeboorteplaats: MiddelburgBeroep: Fabrikant en koopmanBruid: Sophia Maria Epkema, 23 jaarGeboorteplaats: HoornBeroep: ParticuliereVader bruidegom: Adriaan TakMoeder bruidegom: Cornelia Christina Elizabeth van den KopBeroep: ParticuliereVader bruid: Ecco EpkemaBeroep: ParticulierMoeder bruid: Sibijlla Catharina BruiningAktejaar: 1832, aktenummer: 108Overleden op: 1-2-1832 te MiddelburgEcco Epkema, 73 jaarGeslacht: mannelijkBurgerlijke staat: gehuwdBeroep: emeritus rector der latijnsche schoolGeboorteplaats: niet vermeldPartner : Sibilla Catharina BruiningVader: N NMoeder: N NAktejaar: 1844, aktenummer: 271Overleden op: 8-5-1844 te UtrechtSibijlla Catharina Bruining, 73 jaarGeslacht: vrouwelijkBurgerlijke staat: weduweBeroep: zonderGeboorteplaats: GordijkPartner : Ecco EpkemaVader: Petrus BruiningMoeder: Fetje AlbersOpmerking: Extract uit het overlijdensregister der stad Utrecht.Met vriendelijke groet,Nynke van den Hooven.----- Original Message ----- From: Appy de VriesTo: Friesland-genealogy@yahoogroups.comSent: Sunday, February 24, 2008 2:59 PMSubject: [Friesland-genealogy] hoe betrouwbaar??Vraag;hoe betrouwbaar is,''Search all resources''Epko Epkema afk.Enkhuizengehuwd 27-09-1795 te WirdumSybilla Catharina Bruining afk.Wirdum.[rector van de Latijnse school]standaardnamen; Iepke en Sibbeltje.geb. Volkert 25-05-1804 te Hoornnu ouders;Volkert Epkema en Sybilla CatharineBruining.bij het huw. van Volkert heet vader;Ecco!Heeft iemand dezelfde ervaring??groetjesAppy.[Non-text portions of this message have been removed]