Re: [Friesland-genealogy] Lezen oud hollands schrift

  • Luut Vlastra
    Message 1 of 3 , Feb 19, 2008
      Binnen de werkgroep Oud Soetermeer, zijn vrijwilligers die dit soort geschriften transcriberen (omzetten naar leesbare tekst), daarbij wel dezelfde woorden en zinnen gebruiken.
      Het lezen wordt dan al iets makkelijker, maar er kan ook uitleg aan de tekst gegeven worden, zo je dat wilt.

      Wil je daar gebruik van maken, dan zul je de akten als scan of kopie moeten insturen, zodat we weten waar we over gaan praten, misschien buiten de groep om mailen, naar mijn privé adres.

      Maar uit ervaring weet ik dat je soms achter verrassende feiten komt
      Mvg
      Luut Vlastra

      huiswerk@...