zoekvraag in Oostenrijk

  • W.L.B. Wilschut
    Message 1 of 2 , Feb 16 5:14 AM
      Ik heb een foto in mijn bezit uit de "foto-nalatenschap" van mijn grootouders.
      Het is een foto van Albert Rose/Rosé, afkomstig uit Oostenrijk. Hij werd in de eerste Wereldoorlog, als ca. 8 jarig jongetje, opgenomen in het gezin van mijn grootouders te Ridderkerk.

      Ik wil, zo mogelijk, de foto terugbezorgen bij (het nageslacht van) Albert Rose/Rosé. En misschien kom ik over hem iets meer te weten.

      Weet iemand, hoe ik dat zou kunnen doen? Ik heb al eens contact gehad met het centraal archief in Wenen, maar dat bood geen enkel soulaas.

      Wim Wilschut.

    • René Duba
      Message 2 of 2 , Feb 17 10:48 AM
        Ik zag dat er meer dan 1300 telefoonaansluitingen zijn op de naam
        "Rose" in Oostenrijk. Even rondbellen om te vragen of ze familie zijn,
        zit er dus niet zo in.

        Mocht hij in de chemie zijn gegeaan, dan is hij misschien de oprichter
        van:

        Albert Rose Chemicals SA, in Bern, Herstellung von und Handel mit
        chemischen Produkten, speziell für die Textil- und graphische
        Industrie sowie verwandte Betriebe, Domizil neu: Thormannstrasse
        66, 3005 Bern.