Re: Wie kent de o met 2 streepjes

  • Richard Keijzer
    Message 1 of 15 , Feb 16, 2008
      Dag Cor,

      Nog een kleine aanvulling, waar je misschien niets aan hebt, maar op
      vakantie merkte ik het volgende:

      In het Hongaars bestaat zowel de umlaut (twee puntjes op de o) als
      een dubbel accent (twee accent aigus naast elkaar op de o). De eerste
      zorgt voor een klankwisseling naar een nasale "eu", de tweede zorgt
      voor een klemtoon op die lettergreep.

      Groeten van Richard

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Cor" <cj.seinstra@...>
      wrote:

      > Allen,
      >
      > hartelijk dank voor de bijdragen, het is duidelijk.
      > Deze topic ben ik begonnen en sluit hem dan ook maar weer af.
      > Tenzij er nog zeer dringende zaken te melden zijn.
      > Dit is eigenlijk ook O T (off topic).
      >
      > Groeten Cor Seinstra
      >

      > Subject: Re: [Friesland-genealogy] Wie kent de o met 2 streepjes
      >

      > Cor, Karel,
      >
      > Dat is de o met tilde en niet de o met umlaut.
      > De umlaut is alleen in de unicode tekenset beschikbaar (ALT=0151)
      maar niet