Re: Akten naamsaanneming 1811 gefotografeerd

  • hzijlstra
    Message 1 of 8 , Feb 13, 2008
      Onno,

      Als je op de afbeelding staat, dan rechtermuisknop: afbeelding
      opslaan als jpg.

      Groetnis, Hans
      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Onno Elgersma"
      <o.elgersma@...> wrote:

      > Andrys,
      >
      > Geweldige service van jullie, want het origineel geeft toch vaak
      weer een beetje meer informatie dan de database.
      > Tot nu toe dacht ik bij voorbeeld dat er een ambtelijke fout
      gemaakt was bij de naamsaanname van iemand die als Elzinga overleed
      maar volgens de database Elgersma als achternaam aangenomen had. Nu
      zag ik in het origineel dat hij de akte wel degelijk met Elgersma had
      ondertekend.
      > Het is jammer dat de aktes met de extensie .htm op de website staan
      en niet als .jpg. Als .jpg had ik ze zelf kunnen bewerken in een
      fotobewerkingsprogramma, b.v. meer contrast om ze beter leesbaar te
      maken, vergroten/verkleinen, of een interessant stuk uitsnijden.
      Misschien is het mogelijk om ze in die vorm bij Tresoar aan te vragen?

      > Groeten,
      >
      > Onno Elgersma

      Terschelling
      > en Vlieland) en Het Bildt, Menaldumadeel en Leeuwarden ontbreken.
      Het
> [...]
      niet
      > afgedaan; men kan ze tot op de huidige dag tegenkomen in de
      geschreven
      > en (vooral) gesproken taal.
      >
      > Het overgrote deel van de aktes dateert uit december 1811, maar
      ook in
      > de jaren 1812 en 1813 werden er nog namen vastgelegd van degenen
      die
      > 'vergeten' hadden zich te melden of dachten dat het niet voor hen
      > gold. Ook deze gegevens zijn op de website te raadplegen.
      > De Familienamen 1811 zijn te vinden in de website
      via 'Voorouders' of