Re: Barre Rommertsma van Botna

  • janvanzandbergen
    Message 1 of 2 , Feb 13, 2008
      misschien heb je hier iets aan
      op Google botna+stamboom laten zoeken
      Jan

      PRO-GEN output68605 Barre ROMMERTSMA van BOTNA. Edele te Rottum. ...
      ROMMERTSMA van BOTNA,
      geboren 00-00-1485 te Rottum, dochter van Barre ROMMERTSMA van BOTNA
      (zie ...
      http://www.windgenealogie.org/re/re-000172.htm - 248k - In cache -
      Gelijkwaardige pagina's

      PRO-GEN output... zoon van Gabbe BAERNDS (zie 68603) en TYDGERSDR
      (zie 68604). Gehuwd met Barredr.
      ROMMERTSMA van BOTNA (zie 68579). Uit dit huwelijk: ...
      http://www.windgenealogie.org/re/re-000063.htm - 249k - In cache -
      Gelijkwaardige pagina's

      In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Folkert Breitsma
      <fbreitsma@...> wrote:

      > Beste lijstgenoten,
      >
      > Negen van mijn familielijnen aan vader's kant leiden terug naar
      Barre Rommertsma van Botna. Deze edelman woonde in Rottum, ook Rotna
      genoemd in de 14e eeuw. Barre kwam om bij de slag van Saaxum in
      1345. Bij verder onderzoek kwam ik een quote tegen dat een voorouder
      van Barre mee heeft gedaan aan de kruistochten. In de annalen van de
      kruistochten kan ik alleen Feyco Botnia vinden.

      > Mijn vraag is: was Barre Rommertsma van Botna verwant aan de
      Botnias van Friesland? Of was zijn correcte achternaam ' van Rotna'
      oftewel 'van Rottum'? Heeft iemand verdere informatie over Barre en
      zijn familie? En indien Barre een Botnia was, bestaat er een familie
      stamboom van de Botnias?