Jentie Sierds (Tieertsma), van Witmarsum

  • Annemarth Sterringa
    Message 1 of 1 , Feb 10, 2008
      Hallo medespeurders,

      In 1616 vond in Witmarsum onderstaand huwelijk plaats

      Wonseradeel, huwelijken 1616
      Vermelding: Bevestiging huwelijk op 6 oktober 1616
      Man : Jencke Sijerdsz afkomstig van Witmarsum
      Vrouw : Popckien Jansdr afkomstig van Witmarsum
      Opmerking : hij is een zoon van Sijerdt Wiggers
      *

      In 1657 vond in Oosterend onderstaand huwelijk plaats

      Hennaarderadeel, huwelijken 1657
      Vermelding: Bevestiging huwelijk op 8 maart 1657 in
      Oosterend
      Man : Hendrik Francisci Wieringa afkomstig van
      Oosterend
      Vrouw : Siouck Jenties Tieertsma afkomstig van Witmarsum
      *

      De eerste 3 dochters van Hendrik en Siouck kregen naam Popkcjen,
      1660, 1662 en 1663 in Makkum; ik stam van de jongste af.

      Mijn vraag is of de bruid uit 1657 een dochter was uit het huwelijk
      uit 1616.
      Kan iemand dat a.j.b. bevestigen / ontkennen?

      Met dank en vriendelijke groet,

      Annemarth Sterringa