Ammema / Selhuizen

  • Jan Feringa
    Message 1 of 4 , Jan 31, 2008
      Hermannus Selhuizen is 27-9-1707 in Groningen dedigsman (als oom) van
      Marines Ammema, zoon van Jacobus Ammema (bron: oud rechterlijk archief
      Stad Groningen, huwelijkscontract). Ik ben heel benieuwd hoe de
      familieverbanden liggen, in Groningen kan ik de Ammema's niet
      thuisbrengen, wellicht weet iemand deze groep meer van deze familie?

      M.vr.gr.
      Jan Feringa
    • Irene Visser
      Message 2 of 4 , Jan 31, 2008
        Dag Jan,

        ken de fam. niet maar staan onder google 200 Ammema"s en veel uit Leeuwarden/Friesland, en ook een paar met oproepen misschien eens zoeken onder "ammema".

        groetjes Irene.

        To: Friesland-genealogy@yahoogroups.comFrom: jan@...: Thu, 31 Jan 2008 20:06:07 +0000Subject: [Friesland-genealogy] Ammema / Selhuizen

[...]

      • hzijlstra
        Message 3 of 4 , Jan 31, 2008
          Amama/Ammama is wel een bekende Friese familie, met wapen en al.
          Sixtinus Amama was in de beginperiode van de Franeker Universiteit
          professor. De naam komt al ver voor 1811 voor.

          Groetnis, Hans
          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Irene Visser
          <ireneented@...> wrote:

> [...]
          >
          > ken de fam. niet maar staan onder google 200 Ammema"s en veel uit
          Leeuwarden/Friesland, en ook een paar met oproepen misschien eens

          +0000Subject: [Friesland-genealogy] Ammema / Selhuizen

          Message 4 of 4 , Feb 1, 2008
            Had ik al gedaan, in combinatie met deze voornamen (en variaties
            ervan) geen treffers.

            Hoi, Jan