AW: [Friesland-genealogy] Lense (Linse) Meintes, koopman te Beetsterzwaag

  • fokko kloostra
    Message 1 of 2 , Jan 31, 2008
      okke / pauline

      na gekeken in de gegevens van nieuwland:

      Linse Meintes wordt in de gegevens van Tietjerksteradeel niet genoemd

      Linze Sakes en Antje Clases hebben geen dochter baukje.
      Bij huwelijk van Baukje en Doeke Sjoerds (beiden van Bergum) staan haar ouders niet vermeld.
      Zijn vader Sjoerd Martens ( zoon van Marten Martens) is wel vermeld. Gehuwd met Rinske Doekes. Is ook kleermaker, Rinske is na Doekes overlijden Wolspinster.

      Indien je meer nodig hebt wil ik wel even verder kijken.

      Groetjes Fokko Sumar

      Message 2 of 2 , Feb 1, 2008
        okke

        Dat is ook toevallig, ik woon zelf ook op De Harste en doe onderzoek naar dit buurtschap.
        Cafe hoort er ook bij, zal je wel eens om informatie vragen over je familie, zal eens zien wat ik nog nodig heb.

        andere gegevens zal ik het weekend even na kijken.

        Groetjes fokko kloostra

        Bedankt voor je antwoord Fokko en ja ik zou het erg waarderen als je wat verder zou kunnen kijken.
        Is er ook iemand die iets van die Marten Martens weet.
        Ik weet alleen maar dat hij kleermaker was en met attestatie van Drogeham naar Bergum is gekomen en daar in Juli 1693 getrouwd is met Pietje Sjoerds, weduwe van Auke Sikkes.
        Ondanks verschillende pogingen heb ik, tot nu toe, zijn ouders, broers en zusters niets kunnen vinden.
        Groetjes ook van een oud Sumarder - mijn overgrootvader had vroeger de kroeg op de Harste, maar is daar failliet gegaan, zo als andere kroegbazen daar ook bv Roel en Hinke Teunissen.
        m.v.gr.
        Okke.

[...]

        Lesen Sie Ihre E-Mails auf dem Handy.
        www.yahoo.de/go