Re: Meulen /Molen

  • Gerda
    Message 1 of 3 , Jan 5, 2000
      Beste Jan,

      In mijn database heb ik alleen maar Wiebe Joukes van der Meulen, gehuwd met Hielkje Symens Katsma te Workum 5/11/1851. Geen van der Molen gevonden.

      Op Rottevalle heb ik slechts twee familieleden: Jan Luitzens (mijn voorouder) en Grietje Luitzens de Jong. Hun ouders waren trouwens van Drachten en hun jongste broer, Johannes Luitzens, werd in Leeuwarden geboren. Ze waren veenschippers, zoals veel mensen van die omgeving. Misschien een van de redenen waarom je problemen hebt om personen te vinden?

      Ongelukkig kan ik verder niets toevoegen en woon ik ook een beetje te ver van de archieven in Leeuwarden om je zodoende van dienst te zijn!

      Met vr gr uit zonnig Zuid Afrika

      Gerda Pieterse-Waanders

      Subject: [Friesland-genealogy] Meulen /Molen

      Wie kan mij helpen aan een houvast op een verdwenen familielid? Het gaat om Andries van der Molen of van der Meulen.
      Hoe zit dat? Gauke Sybes laat zich in Rottevalle registreren als van der Molen, in 1811. Maar op de geboortecertificaten van al zijn 5 kinderen heet hij telkens van der Meulen, evenals bij zijn overlijden. E�n van zijn kinderen, Andries, geb. te Rottevalle op 14-03-1820, kan ik in de DTB en andere naslagwerken in het Archief in L'warden niet vinden (op zijn geboorte na dus). Maar ik heb nooit gezocht op van der Molen! Wie weet besloot hij z'n vaders geregistreerde naam te gebruiken toen hij huwde (als hij dat al deed), kinderen kreeg en overleed (if so).
      Wie heeft een aanwijzing, anders dan: ga lekker naar Leeuwarden?
      Alvast bedankt,
      Jan van der Meulen.

    • jan van der Meulen
      Message 2 of 3 , Jan 6, 2000
        Hallo Gerda, Ik kwam je al een aantal keren tegen in de discussie tussen enkele haza-data-gebruikers, nu een persoonlijke boodschap, met een wat jaloersmakende slotzin: vanuit een zonnig Suidafrika.... Leeuwarden en Groningen zijn dan wel erg ver weg, hoewel, als GenLias weer draait zit je "bijna" in de studiezalen. Mocht je en wens hebben om in Groningen wat op te zoeken, aarzel niet mij dat te laten weten, wie weet kan ik het zo voor je meepikken.
        Dank voor je snelle reactie. Houdt de koffie maar warm...
        Vriendelijke groet, Jan van der Meulen.
[...]

        Please click above to support our sponsor

        Genealogy yn Frysl�n: http://users.telekabel.nl/andrys/frgen/