RE: [Friesland-genealogy] Hendrik Jacobs Brouwer of Ameland fot Nes

  • Irene Visser
    Message 1 of 3 , Jan 5, 2008
      Hoi,

      kan wel kloppen dat er geen doop is. Ouders zijn 1783 getrouwd in de Doopsgezinde kerk.

      gr. Irene.

      To: friesland-genealogy@yahoogroups.comFrom: cj.seinstra@...: Sat, 5 Jan 2008 12:58:50 +0100Subject: [Friesland-genealogy] Hendrik Jacobs Brouwer of Ameland fot Nes

      I am hoping I can get some help from you in finding the birth date,parents and birthplace of Hendrik Jacobs Brouwer of Ameland.I know he married Aukje Lubberts in Hollum. The Brouwer name was addedon in the early 1800's.He died "23 februari 1842, manOud 57 jaar, gehuwd", but I am having trouble finding anything else about him.Antwoord:Ik heb gezocht in de doopboeken van Ameland.Alle Jacobs/Jacobus/ Jakob etc. nagezocht op een zoon Hendrik die rond 1785(1842-57=1785) geboren/gedoopt is maar niet gevonden.Overlijdensakte Ameland, 1842Aangiftedatum 24 februari 1842, blad nr. 2Hendrik Jacobs Brouwer, overleden 23 februari 1842, man Oud 57 jaar, gehuwdAntwoord:Hendrik geboren en gewoond hebbende en overleden te Hollum / Ameland.Gehuwd met Aukje Lubberts.Zoon van Jacob Ages Brouwer en Tryntje Taekes, beide overleden.Aangifte door 2 bekenden.Nes,Succes verder met het onderzoek.Cor

    • Cor
      Message 2 of 3 , Jan 6, 2008
        Het verschil tussen 1764 en de 1785 is te groot denk ik.
        Deze doop lijkt mij niet juist.
        Of de aangevers moeten zich 21 jaar vergist hebben.
        Onwaarschijnlijk.
        Het kan een hele generatie zijn.

        Cor Seinstra

        Subject: Re: [Friesland-genealogy] Hendrik Jacobs Brouwer of Ameland fot Nes

        I think he,Hendrik Jacobs Brouwer is the son of Jacob Hendriks en
        Brechtje Gerbens
        Hendrik
        Gedoopt op 13 oktober 1764 in Nes
        Zoon van Jacob Hendriks en Brechtje Gerbens

        Dopeling : HENDRIK
        Vader : JAKOB HENDRIKS
        Moeder : BRECHTJE GERBENS

        Ameland, huwelijken 1760
        Vermelding: Bevestiging huwelijk op 14 december 1760 in Nes
        Man : Jacob Hendriks afkomstig van Nes
        Vrouw : Brechtje Gerbens afkomstig van Nes