Johan Joost Lentz

  • Frits Hunneman
    Message 1 of 2 , Jan 3, 2008
      Wie kan mij verder helpen met de voorouders van Johan Joost Lentz.

      Gezien de naam van zijn dochter Susanna Dorothea Lentz is de link naar
      Petrus Lentz en Susanna Bootson gemaakt. Dit echtpaar had ook een
      dochter Dorothea.
      Echter een doop van Johan Joost is niet te vinden. Het echtpaar Petrus
      Lentz en Susanna Bootson hebben in Groningen wel 12 kinderen laten
      dopen tussen 1725 en 1746.

      Wie kan mij zekerheid over de ouders van Johan Joost Lentz verschaffen
      en als het klopt dat dit petrus lentz en Susanna Bootson zijn, wie
      weet dan wie hun ouders zijn en waar zij vandaan gekomen zijn.

      Alvast bedankt voor uw reactie.

      Frits Hunneman
    • Chris Boerema
      Message 2 of 2 , Jan 5, 2008
        Hallo Frits,

        Ook ik heb niet direct antwoord op je vraag. Ook ik zit met losse einden in
        de Lentz-families. Wellicht kunnen we elkaar helpen. Mijn voorvader is
        Roelof Johannes Lentz getrouwd met Catharina Nieuwenhuis. In 1777 woonden
        zij in Groningen (Moeskersgang) toen hun zoon Jacob wed geboren. De ouders
        van deze Roelof heb ik niet kunnen vinden. Wel vond ik een kandidaat in
        Leeuwarden. Johannes Lentz geboren 31-01-1706. Zijn ouders waren Johan Lentz
        getrouwd met Antie Rijseveld.
        Wie weet...
        Groetjes, Chris