Re: [Friesland-genealogy] Huwelijk van Dijk Reitsma voor Ruud

  • Hinke
    Message 1 of 6 , Jan 3, 2008
      Ruud, graag gedaan. Omdat ik zelf veel Lemsters in mijn bestand heb en
      het leuk vind wanneer ik personen kan koppelen, zocht ik het huwelijk
      van Antje haar ouders op op Tresoar en zag dat haar vader daar Gerben
      wordt genoemd.

      Huwelijksakte Lemsterland (mairie Lemmer), 1813
      Man : Gerben Tjittes Reitsma
      Vrouw : Sjoerdje Harmanus Witteveen
      Datum : 22 juli 1813, akte nr. 13

      groet, Hinke.

      Ruud Hijlkema schreef:

      > Hallo Hinke,
      >
      > Geweldig, ik weet het nu zeker, hij behoort tot onze van Dijk tak.
      >
      > Zijn vader werd geboren in Lemmer, en vertrok naar Oldemarkt.
      >
      > Jacob blijft niet in Lemmer want hij krijgt samen met Antje Reitsma
      > kinderen
      > in Zwolle.
      >
      > Ik wil je hiermee hartelijk bedanken voor de genomen moeite om de akte
      > voor
      > mij in te zien.
      >
      > Met vriendelijke groet,
      >
      > Ruud.

    • p_j_de_wit
      Message 2 of 6 , Jan 9, 2008
        Beste Ruud,
        Hinke was mij blijkbaar net voor, maar ik heb de originele akte
        ingezien. Ik kan bevestigen dat vader bruidegom is Poppe van Dijk.
        Moeder bruidegom lees ik niet Antje Hendriks de Boer, maar Lutje
        Hendriks de Boer (geen Antje maar Lutje dus).
        Groeten, Peter

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Ruud Hijlkema"
        <rudolfhijlkema@...> wrote:

> [...]
        kinderen
        > in Zwolle.
        >
        > Ik wil je hiermee hartelijk bedanken voor de genomen moeite om de

        Lemmer,
        > dochter van Geert (?) Tjalles Reidsma overleden en Sjoerdje
        Hermanus ??,
        > winkeliersche wonende te Lemmer.
        >
        > Voor de goede namen heb ik de geboorte van Antje maar even van
        Tresoar
        > geplukt.
        >
        > Geboorteakte Lemsterland, 1828
        > Aangiftedatum 29 december 1828, blad nr. 114
        > Antje Reitsma, geboren 28 december 1828
        > Dochter van Gurbe Tjittes Reitsma en Sjoerdtje Harmanus
        > Witteveen
        >
        > groet, Hinke Woudt-Westra

      • Ruud Hijlkema
        Message 3 of 6 , Jan 9, 2008
          Beste Peter,

          Ook bedankt voor de moeite, ik had a de conclusie getrokken dat het Lutje
          moest zijn, zo wordt ze wel in meer aktes genoemd.

          Haar doopnaam , of officiële naam zo als men het nu zou doen, is Lutgertjen
          Hendriks de Boer.

          Het belang is dat Jacob bij onze familie Dijkstra / van Dijk behoort.

          Groeten , Ruud.

          _____

[...]

          --- In Friesland-genealogy <mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com>
          <rudolfhijlkema@...> wrote:

> [...]
          kinderen
          > in Zwolle.
          >
          > Ik wil je hiermee hartelijk bedanken voor de genomen moeite om de

        • Hinke
          Message 4 of 6 , Jan 9, 2008
            Peter, ik heb de originele akte ingezien op fiche en zoals ik in mijn
            eerdere bericht aangaf is de fichereader erg slecht en niet goed scherp
            te stellen. Dus het kan zijn dat ik Antje gelezen heb terwijl het Lutje
            moet zijn. Ik meen me te herinneren dat Ruud het ook over een Lutgertje
            o.i.d had, dus dan klinkt het heel logisch:-)

            groet, Hinke.