Jelte Douwes x Bortze Jans

  • Fr@ns Krom
    Message 1 of 3 , Jan 1, 2008
      Beste medespeurders,

      Ten eerste, de beste wensen voor 2008 aan alle deelnemers van deze groep, vanuit "West-Friesland".

      Wie kan mij helpen met het voorgeslacht en de trouwdatum van Jelte Douwes. Hij was getrouwd met Bortze Jans en zij hadden 8 kinderen tw. Douwe (1763), Aaltie (1765), Aaltie (1767), Jan (1770), Sijke (1772), Titia (1774), Titia (1776) en Jelkje (1780).

      Met vriendelijke groet.

      Frans Krom

      Website: www.familiewiersema.nl
      Inmiddels zijn er 3.900 verschillende bezoekers op mijn website geweest. Ruim 4.200 Wiersema's in mijn bestand.
      Alles is welkom met betrekking tot de navolgende familienamen : Dijksterhuis(Gr); Gezelle-Meerburg(ZH); Klooster(NH); Krom(NH-ZH); Laribeij(Fr;ZH); Laribij(Fr;ZH); de Leeuw(Gld); Meerburg(ZH); Meerburg-Snarenberg(ZH); Overmeer(ZH); Post(Gr); Teunen(NH); Theunen(NH), Thöne(Grebenstein Dld); Wiersema(NLD;VS;CAN;AUS;MEX); Wiersum(Gr;USA); Wier(d)sma (Fr).

    • Taeke van der Ley
      Message 2 of 3 , Jan 3, 2008
        Beste Frans,

        Helaas geen voorgeslacht van Jelte Douwes, wel van Bortsen Jans.

        Jelte was op 26-8-1768 lidmaat v.d. Gereformeerde Gemeente te Waaxens; vertrekt op 6-8-1777 naar Engwierum. Hij overlijdt in 1780 te Engwierum.

        Bortsen Jans was een dr. v. Jan Jacobs en Syke Wybrens. Zij hertrouwt op 2 januari 1785 te Engwierum met Melle Roelofs Binnema.

        Overlijdensakte Oostdongeradeel (mairie Ee), 1812. Aangiftedatum 2 maart 1812, blad nr. 2
        Bortzen Jans, 73 jaar, in leven boerinne te Engwierum, gehuwd geweest met Melle Roelofs Bennema, aldaar in leven, zijnde eene doghter van Jan Jacobs en Sijke Wybrens, beide overleden, in leven echtelieden, huislieden te Nijkerk. Overleden des namiddags ten 1 uren, huisnr. 85 aldaar. Aangevers: Hendrik Klaazes Leemborg en Pieter Lammerts Albranda, naaste geburen.

        Zie ook mijn website: http://members.chello.nl/~t.leij2/

        Natuurlijk ben ik ook nieuwsgierig naar de ouders van Jelte Douwes. Mocht je hier meer informatie over krijgen dan hou ik me aanbevolen.

        Groet, Taeke van der Ley

        Message 3 of 3 , Jan 5, 2008
          Beste Taeke,

          Bedankt voor je hulp, maar het blijft de vraag, wie zijn de ouders van Jelte Douwes ?

          Mvg.
          Frans

          Website: www.familiewiersema.nl
          Inmiddels zijn er 3.929 verschillende bezoekers op mijn website geweest. Ruim 4.200 Wiersema's in mijn bestand.