Re: [Friesland-genealogy] rinses....

  • Appy de Vries
    Message 1 of 6 , Jan 1, 2008
      Wouter;
      vraagje; Is dit Noordwijk in de
      provincie Groningen of Zuid-Holland?
      omdat ik ergens onderaan''binnen''
      zag staan!
      het klinkt wel aanlokkelijk!!
      Groetsjes
      Appy.
      ----- Original Message -----
      From: wouter steensma
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Tuesday, January 01, 2008 2:07 PM
      Subject: RE: [Friesland-genealogy] rinses....

      Appy, is dit wat?

      Lijsbeth, gedoopt 1-8-1627 te Noorwijk, dr.van:

      Reynier Philipsz.(van Steyn) en Corsje IJsbrands. Getuige: Lijsbeth Reynier

      30-3-1625 Dese zijn den 27 Aprilis tot Noortwijc getrouwt

      Reynier Philipsz (van Steyn) jongman, met Corsjen Ysebrandt jongedochter
      beyde van Noortwijc

      binnen

      1676: Aeltie Reyniers, is vertrocken met attestatie

      bron: CD-2, Genea Rijnland

      als het wat lijkt wil ik wel verder zoeken

      Gr. Wouter Steensma

      Message 2 of 6 , Jan 1, 2008
        Appy, Noordwijk, Zuid Holland
        Ik heb niet echt verder gezocht, maar dit ook nog:

        Haardstedegeld 1623:
        Phillips Gillisz, cleermaecker, en Lysbet [---] sijn huijsvrouw, met
        Isselis, Jan, Pieter, Geertgen, Trijntgen,

        Reijnier en Maritgen hare kinderen – 9 (onv).

        Groet, Wouter Steensma

      • tabepap
        Message 3 of 6 , Jan 2, 2008
          Beste Appy,
          Antien Wilts is geboren te Appelscha ca. 1634 te Appelscha als dochter
          van Wilt Hendriks, overl. voor 18-6-1645, en Harmentien Teunis. Hij
          liet o.a. na 2/3 van het "arve Terwisga". Zij was een zuster van
          Wobbechien Wilts die trouwde met Hendrick Jelles te Oudhorne.
          Wilt Hendriks is een zoon van Hendrik Wiltinge en Anna Folkertdr te
          Appelscha; Harmentien Teunis een dochter van een dochter van Toenis
          Alles.
          Bron: Weesboeken Ooststellingwerf

          Groet,
          Egbert

          Message 4 of 6 , Jan 3, 2008
            Egbert;
            dank voor jouw info, hoop dat dit jouw bereikt,mijn p.c.loopt steeds vast!!
            veel groetjes