rinses....

  • Appy de Vries
    Message 1 of 6 , Jan 1, 2008
      Medesp.;
      Wie weet ouders van;
      Ebeltien Rinses ca,1633 Noordwijk?
      geh.?
      Wilt Binnes ged.? overl.04-06-1682
      in Drachten z.v.
      Binne Rinties en Antie Wilts [De Kletten]?
      dan;
      Lysbeth Rinses ca.1633 Noordwijk
      [Groningen] overl.na 1681 Noordwijk
      geh.ca.1655 te Opende [Gr.]
      Edze Johannes Ruytenberch
      ged.ca.1630 Opende overl.1681
      Noordwijk [boer]
      Vraag;
      weet iemand of deze Ebeltien en Lysbeth zussen zijn?
      of waar ik dat moet zoeken?
      b.v.d.
      Groetjes Appy.

    • wouter steensma
      Message 2 of 6 , Jan 1, 2008
        Appy, is dit wat?

        Lijsbeth, gedoopt 1-8-1627 te Noorwijk, dr.van:

        Reynier Philipsz.(van Steyn) en Corsje IJsbrands. Getuige: Lijsbeth Reynier

        30-3-1625 Dese zijn den 27 Aprilis tot Noortwijc getrouwt

        Reynier Philipsz (van Steyn) jongman, met Corsjen Ysebrandt jongedochter
        beyde van Noortwijc

        binnen

        1676: Aeltie Reyniers, is vertrocken met attestatie

        bron: CD-2, Genea Rijnland

        als het wat lijkt wil ik wel verder zoeken

        Gr. Wouter Steensma

        Message 3 of 6 , Jan 1, 2008
          Wouter;
          vraagje; Is dit Noordwijk in de
          provincie Groningen of Zuid-Holland?
          omdat ik ergens onderaan''binnen''
          zag staan!
          het klinkt wel aanlokkelijk!!
          Groetsjes
          Appy.

          Message 4 of 6 , Jan 1, 2008
            Appy, Noordwijk, Zuid Holland
            Ik heb niet echt verder gezocht, maar dit ook nog:

            Haardstedegeld 1623:
            Phillips Gillisz, cleermaecker, en Lysbet [---] sijn huijsvrouw, met
            Isselis, Jan, Pieter, Geertgen, Trijntgen,

            Reijnier en Maritgen hare kinderen – 9 (onv).

            Groet, Wouter Steensma

          • tabepap
            Message 5 of 6 , Jan 2, 2008
              Beste Appy,
              Antien Wilts is geboren te Appelscha ca. 1634 te Appelscha als dochter
              van Wilt Hendriks, overl. voor 18-6-1645, en Harmentien Teunis. Hij
              liet o.a. na 2/3 van het "arve Terwisga". Zij was een zuster van
              Wobbechien Wilts die trouwde met Hendrick Jelles te Oudhorne.
              Wilt Hendriks is een zoon van Hendrik Wiltinge en Anna Folkertdr te
              Appelscha; Harmentien Teunis een dochter van een dochter van Toenis
              Alles.
              Bron: Weesboeken Ooststellingwerf

              Groet,
              Egbert

              Message 6 of 6 , Jan 3, 2008
                Egbert;
                dank voor jouw info, hoop dat dit jouw bereikt,mijn p.c.loopt steeds vast!!
                veel groetjes