trouwdatum Jetske Hettes Miersma/Hein Willem Hijma

  • Luut Vlastra
    Message 1 of 7 , Dec 31, 2007
      Beste Medespeurders,

      Waar vind ik de trouwdatum van Jetske Hettes Miersma en Hein Willem Hijma?
      Die moet rond 1810/1811 zijn geweest in Vrouwenparochie.
      Ik vind de geboorte-akten van hun kinderen,Willem, Hette, Grijtje,
      Marten & Anke, waarop zij als ouders staan vermeld.
      Ik vind een huwelijksakte van Jetske Hettes Miersma met Jan Syben
      Palma (die van de afscheiding)in 1836 met de vermelding "bruid is
      weduwe van Hein Willem Hijma"

      Is dit archiefdeel evenals de naamregistratie soms ook verloren gegaan?

      Met vriendengroet en de beste wensen
      Luut
    • Marten
      Message 2 of 7 , Dec 31, 2007
        Hallo Luut,

        Is dit hem?
        Huwelijksakte Ferwerderadeel, 1811
        Man : Hein Willems, oud 34 jaar, arbeider, geboren te
        Marrum
        Ouders: Willem Heins en Aukje Martens
        Vrouw : Jetske Hettes, oud 23 jaar, geboren te
        Vrouwenparochie, gemeente Het Bildt
        Ouders: Hette Joosten en Grietje Teunis

          Datum : 8 mei 1811, akte nr. 14

          groet, Hinke Woudt-Westra.

          Luut Vlastra schreef:

> [...]
          > weduwe van Hein Willem Hijma"
          >
          > Is dit archiefdeel evenals de naamregistratie soms ook verloren gegaan?

        • Luut Vlastra
          Message 4 of 7 , Dec 31, 2007
            Ja Marten,

            Helemaal geweldig, maar hoe is je dat gelukt?
            want geen enkele ingang via tresoar bracht mij bij deze akte.
            Terwijl ik dit schrijf krijg ik ook een mailtje van Hinke, die ook bij de akte uitkomt door te zoeken zonder naam.
            Is dat de trick?
            Ik moet nog veel leren, merk ik

            Groet
            Luut

          • Luut Vlastra
            Message 5 of 7 , Dec 31, 2007
              Hinke,

              Bedankt dat is het inderdaad.
              Het trucje zoeken zonder familienaam was ik nooit opgekomen, zo zie je maar
              Dank je wel, ik zal het onthouden
              Groet
              Luut

            • Marten
              Message 6 of 7 , Dec 31, 2007
                Hoi Luut,

                Zoeken op-->Trouwen-->alle regio's zoeken op "Jet* Willem* 181*" eerst op het scherm van vóór 1811, geen resultaat. Daarna na 1811 en BINGO...

                Groet,

                Message 7 of 7 , Jan 2, 2008
                  Beste Marten,
                  Zou je je naam een toevoeging kunnen geven. Ik ben ook Marten en kwam nu al een paar keer op jouw Marten terecht zonder dat ik daar iets heb te zoeken. Bij voorbaat hartelijk dank.
                  Marten Haijema