Re: [Friesland-genealogy] Buithuis?

  • Marten
    Message 1 of 3 , Dec 30, 2007
      Hallo Irene,

      Ik denk dat dit buithuis komt van het friese bûthús. Dit is een koeienstal, meestal een onderdeel van de boerderij. Maar het kan zijn dat het hier om een vrijstaande koeienstal gaat.

      Met vriendelijke groet,
      Marten.

      Message 2 of 3 , Dec 30, 2007
        Hallo Marten,

        ik houd het maar op een koeienstal geloof ik. Zal wel vrijstaand zijn, zoals je zegt, want anders hoeft het er volgens mij niet specifiek bij te staan.
        Bedankt voor het antwoord.

        goede jaarwisseling en een goed 2008,
        Irene.

        To: Friesland-genealogy@yahoogroups.comFrom: m.tacoma@...: Sun, 30 Dec 2007 13:12:28 +0100Subject: Re: [Friesland-genealogy] Buithuis?

        Hallo Irene,Ik denk dat dit buithuis komt van het friese bûthús. Dit is een koeienstal, meestal een onderdeel van de boerderij. Maar het kan zijn dat het hier om een vrijstaande koeienstal gaat.Met vriendelijke groet,Marten.----- Original Message ----- From: Irene Visser To: GOED ADRES Sent: Sunday, December 30, 2007 1:04 PMSubject: [Friesland-genealogy] Buithuis?Dag allemaal,zat even bij de notariele akten te sneupen. En kwam diverse keren tegen,betreft de verkoop van een huis met buithuis, schuur en erf.Niet 1x buithuis maar bij diverse testamenten. Is dit een buitenhuis? Is dit een fout en moet dit buitenhuis zijn. Of zouden ze hiermee bedoelen het Huske?groetjes Irene.__________________________________________________________Download Messenger op je mobiel!http://www.windowslivemobile.msn.com/nl/ [Non-text portions of this message have been removed][Non-text portions of this message have been removed]