Jantje Joekes Van Der Veen

  • Ray koolstra
    Message 1 of 5 , Dec 29, 2007
      Hello Everyone

      can someone help me I have been looking for years for the death date of Jantje Joekes Van Der Veen born 16 Feb 1864 Veenwouden, Friesland, Netherlands she married Wybren Jans Koolstra.

      as far as I know they only had one child Janke Wybrens Koolstra b 22 Jan 1886

      if someone can help me with this it would be great

      thanks Ray Koolstra

      do read Dutch

    • Taeke van der Ley
      Message 2 of 5 , Jan 3, 2008
        Hello Ray,

        Are you sure that Janke Wybrens was born in 1886? The marriage date of Wybren Jans Koolstra and Jantje Joekes was November, 19, 1896.

        There is no death certificate of Jantje available in Friesland. It is possible that she died in 1953 or later. Death-certificates of persons died after 1952 may not be published yet.

        Greetings
        Taeke van der Ley

[...]

      • Rita Veeken - Ritsma
        Message 3 of 5 , Jan 3, 2008
          Hallo Taeke,

          Janke is inderdaad in 1886 geboren, kijk maar:

          Bron Burgerlijke stand - Geboorte
          Archieflocatie Tresoar, Frysk Histoarysk en Letterkundich Sintrum
          Algemeen Gemeente: Tietjerksteradeel
          Soort akte: Geboorteakte
          Aktenummer: A 30
          Aangiftedatum: 24-01-1886
          Kind Janke Koolstra
          Geslacht: V
          Geboortedatum: 22-01-1886
          Vader Wybren Jan Koolstra
          Moeder Jantje Joekes van der Veen
          Nadere informatie Kind erkend bij huwelijk ouders d.d. 11 september
          1905, gemeente Dantumadeel

          Groetjes, Rita

          Message 4 of 5 , Jan 3, 2008
            Hoi Rita

            Helemaal gelijk hoor. Ik had eigenlijk alleen naar de jaartallen gekeken en er niet naar gezocht.

            Kan ik bij deze gelegenheid meteen een account krijgen op jouw site? Aangezien we veel overeenkomsten hebben via Janke en Sytske Kunnen, denk ik dat ik er wel wat kan gebruiken.

            Alvast dank en een heel gelukkig 2008!!
            Taeke van der Ley

            Message 5 of 5 , Jan 3, 2008
              Hallo Taeke,