Re: [Friesland-genealogy] fokko:(Re: hulp nodig)

  • Peter Nanne Streekstra
    Message 1 of 10 , Dec 20, 2007
      In de vensterbank dus niet, wat ik hieruit begrijp,
      Maar de moraal is, behandel alles met respect,

      Vr.gr.

      Peter Nanne Streekstra

      p.s.
      B.v. op het Tresoar kan/kon je dus oude doopboeken enz, in handen krijgen waar het droogzand nog tussen de oude met een ganzeveer geschreven folianten zit en ruik er maar eens aan.
      D.w.z. de scribent heeft je voorouders meestal nog gekend en je komt hierbij meestal in het meest mogelijke contact met je voorouders.
      Eigenlijk horen deze dingen met zuurvrije handschoen behandeld te worden.
      Iedere behandeling van deze oude documenten met de blote hand waar altijd een spoor van zuur achtergelaten wordt, helpt mee tot de uiteindelijke vernietiging van deze zeer zeer waardevolle documenten.
      Het digitaliseren door de onvolprezen vrijwilligers waarvoor nog steed alle lof,van deze documenten heeft e.e.a. zeer toegankeliijk gemaakt en dus probeer Uw gegevens hieruit te putten.
      Slechts in schaarse gevallen schouw de oorspronkelijke documenten.
      E.e, slechts weggerammeld te hebben,

      Folle lok en seine in niije ear (veel geluk en zegen in het nieuwe jaar- met dank aan Appy),

      Peter Nanne Streekstra