AW: [Friesland-genealogy] hulp nodig

  • fokko kloostra
    Message 1 of 10 , Dec 5, 2007
      Sytske sybrens geboren te lekkum 7 juli 1763 - dochter van sybren jans en lysbeth jacobs - huwde te suawoude 14-5-1786 met Symen sipkes Algera (van suawoude, zij van lekkum) - woont 1787 te tietjerk - woont 1792 te hardegarijp - belijdenis gedaan te hardegarijp 23-8-1801 - door "lichaamsongemak" eerst gedoopt 23 augustus 1801 - woont 1829 en 1839 in huis nr 72

      over algera (algra)veel te vinden op internet.

      pietje sybrens geboren october 1769 te lekkum - dochter van sybren jans en lijsbeth jacobs - op belijdenis gedoopt te rijperkerk 22-5-1791 - vertrekt met attestatie naar leeuwarden 30-8-1795

      Lijbeth jacobs - woonplaats lekkum en rijperkerk - huwde 1 tiete gabes - huwde 2 sybren jans

      Tiete gabes - boer te cornjum 1744 en te lekkum - huwde 1 akke adams - huwde 2 lijsbeth jacobs-
      Akten: TIE S20 333
      kinderen :
      gabe - feikje - jetske geb lekkum 13-2-1757

      groetjes fokko sumar

      Datum : 2 januari 1798
      Begraven op het Oldehoofsterkerkhof

      Persoon: LIJSBET JAKOBS

      Bron:
      Gemeente Leeuwarden, register van begravenen of overledenen
      1796-1805
      Inventarisnr. : 923
      Op microfiche beschikbaar op de studiezaal van Tresoar

      En dit de jan van 10?

      Leeuwarden overlijden/begraven 1771
      Overleden: Jan Jacobs
      Datum : 3 november 1771
      Plaats : Leeuwarden

      Persoon: JAN JAKOBS

      Bron:
      R.K. Parochie Het Klooster Leeuwarden, register van
      overledenen 1752-1794
      Inventarisnr. : 1019
      Op microfiche beschikbaar op de studiezaal van Tresoar

      Wijzigingsdatum: 13-12-2006

      Checked by AVG Free Edition.

      Jetzt Mails schnell in einem Vorschaufenster überfliegen. Dies und viel mehr bietet das neue Yahoo! Mail - www.yahoo.de/mail

    • jantsje68
      Message 2 of 10 , Dec 14, 2007
        Sorry dat ik nu pas reageer maar ik krijg op de 1 of andere manier
        geen mail meer van deze groep, dus ik moet het op de site lezen en
        daar kwam ik vandaag pas aan toe.-

        Hartstikke bedankt fokko.Waar heb je het gevonden als ik vragen mag?
        ik heb nl al van alles geprobeerd maar ik kom niet verder.

        Mvg, Jantsje

        -- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, fokko kloostra
        <fokko_kloostra@...> wrote:

> [...]
        > Akten: TIE S20 333
        > kinderen :
        > gabe - feikje - jetske geb lekkum 13-2-1757

      • A.G Musquetier
        Message 3 of 10 , Dec 19, 2007
          Hallo Jantsje

          Dat zijn meerdere boeken (3) , en zijn al jaren niet meer te koop, het staat in Tresoar op de studiezaal dus het is alleen mogelijk om het daar in te zien of het te copieeren/laten copieeren, maar gezien het aantal pagina's zal dat een kostbare zaak worden. het is maar wat je er voor over hebt maar je hebt natuurlijk wel gelijk hele familie's , Piet Nieuwland was de vroegere archivaris , en wat mooi is ook alle gegevens van de secundaire bronnen staan er in zoals weesboeken , nedergerecht enz. alles wat eigenlijk met de inwoners voor 1811 Tietjerksteradeel te maken heeft.

          Met vriendelijke groeten
          Anton Musquetier

          Op www.altijdstrijdvaardig.nl
          vind u meer dan honderdduizend toevallige vondsten,
          ook wil ik voor u copieen maken van stukken uit de archieven in Friesland.
          Message 4 of 10 , Dec 19, 2007
            Nog een hint:

            Wanner je over een goede digicamera beschikt is het werkbaar om gewoon
            foto’s van de pagina’s te maken.

            Zodra je hebt gebruikt hebt wat van belang is delete je de foto’s.

            Dichtbij stelt wel eisen aan je camera dus gewoon proberen.

            Jan

            If you receive this message in error, please immediately delete it and
            notify the sender.
            As jo dit berjocht by fersin krigen hawwe, freegje wy jo freonlik dit de
            stjoerder te sizzen en it berjocht fuort te smiten.

            _____

            handig zo'n boek.Kan je die gewoon kopen bij de boekenwinkel?Hoe heet
            het? Ik heb dankzij jouw gegevens al weer een paar meer data
            gevonden.

            Groetjes, jantsje

            --- In Friesland-genealogy <mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com>
            <fokko_kloostra@...> wrote:

> [...]
            > Boek heb ik in mijn bezit.
            > Gebruik hem veel voor mijn onderzoek naar de Harste een buurtschap

            Download de gratis SPAMfighter <http://www.spamfighter.com/lnl> vandaag
            nog!

          • Jantsje Pasma
            Message 5 of 10 , Dec 19, 2007
              goede tip, bedankt. Ik kan het altijd proberen. o,maar mag dat wel daar foto's van boeken nemen?

              Groetjes, jantsje

              To: Friesland-genealogy@yahoogroups.comFrom: jvoosten@...: Wed, 19 Dec 2007 13:12:13 +0100Subject: RE: [Friesland-genealogy] fokko:(Re: hulp nodig)

              Nog een hint:Wanner je over een goede digicamera beschikt is het werkbaar om gewoonfoto�s van de pagina�s te maken.Zodra je hebt gebruikt hebt wat van belang is delete je de foto�s.Dichtbij stelt wel eisen aan je camera dus gewoon proberen.JanIf you receive this message in error, please immediately delete it andnotify the sender. As jo dit berjocht by fersin krigen hawwe, freegje wy jo freonlik dit destjoerder te sizzen en it berjocht fuort te smiten._____ Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com[mailto:Friesland-genealogy@yahoogroups.com] Namens A.G MusquetierVerzonden: woensdag 19 december 2007 10:10Aan: Friesland-genealogy@yahoogroups.comOnderwerp: Re: [Friesland-genealogy] fokko:(Re: hulp nodig)Hallo JantsjeDat zijn meerdere boeken (3) , en zijn al jaren niet meer te koop, het staatin Tresoar op de studiezaal dus het is alleen mogelijk om het daar in tezien of het te copieeren/laten copieeren, maar gezien het aantal pagina'szal dat een kostbare zaak worden. het is maar wat je er voor over hebt maarje hebt natuurlijk wel gelijk hele familie's , Piet Nieuwland was devroegere archivaris , en wat mooi is ook alle gegevens van de secundairebronnen staan er in zoals weesboeken , nedergerecht enz. alles wat eigenlijkmet de inwoners voor 1811 Tietjerksteradeel te maken heeft. Met vriendelijke groetenAnton Musquetier Op www.altijdstrijdvaardig.nlvind u meer dan honderdduizend toevallige vondsten,ook wil ik voor u copieen maken van stukken uit de archieven in Friesland.----- Original Message ----- From: jantsje68 To: Friesland-genealogy <mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com>@yahoogroups.com Sent: Wednesday, December 19, 2007 9:16 AMSubject: [Friesland-genealogy] fokko:(Re: hulp nodig)Hoi Fokko,handig zo'n boek.Kan je die gewoon kopen bij de boekenwinkel?Hoe heet het? Ik heb dankzij jouw gegevens al weer een paar meer data gevonden.Groetjes, jantsje--- In Friesland-genealogy <mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com>@yahoogroups.com, fokko kloostra <fokko_kloostra@...> wrote:>> Jantsje> > Uit de gegevens van P.Nieuwland> Hierin worden alle personen voor 1811 in Tietjerksteradeel genoemd> Boek heb ik in mijn bezit.> Gebruik hem veel voor mijn onderzoek naar de Harste een buurtschap onder Suameer.> groetjes > Fokko Sumar> > ----- Urspr��ngliche Mail ----> Von: jantsje68 <jann@...>> An: Friesland-genealogy <mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com>@yahoogroups.com> Gesendet: Freitag, den 14. Dezember 2007, 12:17:59 Uhr> Betreff: [Friesland-genealogy] fokko:(Re: hulp nodig)----------------------------------------------------------No virus found in this incoming message.Checked by AVG Free Edition. Version: 7.5.503 / Virus Database: 269.17.4/1189 - Release Date: 18-12-200721:40[Non-text portions of this message have been removed]_____ Mijn Postvak In wordt beschermd door SPAMfighter2145 spam-mails zijn er tot op heden geblokkeerd.Download de gratis SPAMfighter <http://www.spamfighter.com/lnl> vandaagnog! [Non-text portions of this message have been removed]

            • Jantsje Pasma
              Message 6 of 10 , Dec 19, 2007
                Hoi Anton,

                Ik had al zo'n vermoeden. Ik heb bij bol.com de naam ingetoetst en daar kwam ik ze niet tegen. Zelfs niet bij de 2e handsboeken.Ik ga er wel even inkijken wanneer ik bij tresoar kom. bedankt voor je reactie.
                Groetjes, jantsje

                To: Friesland-genealogy@yahoogroups.comFrom: musquetier@...: Wed, 19 Dec 2007 10:10:01 +0100Subject: Re: [Friesland-genealogy] fokko:(Re: hulp nodig)

                Hallo JantsjeDat zijn meerdere boeken (3) , en zijn al jaren niet meer te koop, het staat in Tresoar op de studiezaal dus het is alleen mogelijk om het daar in te zien of het te copieeren/laten copieeren, maar gezien het aantal pagina's zal dat een kostbare zaak worden. het is maar wat je er voor over hebt maar je hebt natuurlijk wel gelijk hele familie's , Piet Nieuwland was de vroegere archivaris , en wat mooi is ook alle gegevens van de secundaire bronnen staan er in zoals weesboeken , nedergerecht enz. alles wat eigenlijk met de inwoners voor 1811 Tietjerksteradeel te maken heeft. Met vriendelijke groetenAnton Musquetier Op www.altijdstrijdvaardig.nlvind u meer dan honderdduizend toevallige vondsten,ook wil ik voor u copieen maken van stukken uit de archieven in Friesland.----- Original Message ----- From: jantsje68 To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com Sent: Wednesday, December 19, 2007 9:16 AMSubject: [Friesland-genealogy] fokko:(Re: hulp nodig)Hoi Fokko,handig zo'n boek.Kan je die gewoon kopen bij de boekenwinkel?Hoe heet het? Ik heb dankzij jouw gegevens al weer een paar meer data gevonden.Groetjes, jantsje--- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, fokko kloostra <fokko_kloostra@...> wrote:>> Jantsje> > Uit de gegevens van P.Nieuwland> Hierin worden alle personen voor 1811 in Tietjerksteradeel genoemd> Boek heb ik in mijn bezit.> Gebruik hem veel voor mijn onderzoek naar de Harste een buurtschap onder Suameer.> groetjes > Fokko Sumar> > ----- Ursprüngliche Mail ----> Von: jantsje68 <jann@...>> An: Friesland-genealogy@yahoogroups.com> Gesendet: Freitag, den 14. Dezember 2007, 12:17:59 Uhr> Betreff: [Friesland-genealogy] fokko:(Re: hulp nodig)----------------------------------------------------------No virus found in this incoming message.Checked by AVG Free Edition. Version: 7.5.503 / Virus Database: 269.17.4/1189 - Release Date: 18-12-2007 21:40[Non-text portions of this message have been removed]

                Bekijk Yes-R's real life soap op MSN Video!
                http://video.msn.com/video.aspx?mkt=nl-nl&tab=m1192527562294&vid=8aff5b76-b78d-4b55-8b64-ef7e1d73aab2&playlist=videoByUuids:uuids:50b732c2-c105-41e9-adf0-36bd627d4eaa,0813da8c-031b-423f-a79d-35d925aee805,5cce447e-948d-43af-9862-45bb6bb9d6d8,6a39138c-f562-4254-be70-9d93343650f8,f9b8d78f-05a4-4c74-8e4b-28d20a4037ab&from=NLNL_Yes-R

              • Cor
                Message 7 of 10 , Dec 20, 2007
                  Jantsje,

                  ja dat mag wel, maar zonder flits.
                  Misschien thuis eerst even oefenen met de kamera en een boek.
                  Misschien moet je de dichtbij/macro stand gebruiken.
                  Vaak aangegeven met een bloemen symbool.
                  En even zoeken naar de meest lichte plaats.
                  Succes,
                  Cor.

                  Message 8 of 10 , Dec 20, 2007
                    Hallo Jantsje

                    Ja in Tresoar mag je foto's (liefst geen flits) van boeken nemen mits je de
                    stukken maar niet in de vensterbank deponeerd i.v.m. evt. vocht, er staat
                    naast het copieeraparaat een tafel waar je goed licht hebt om foto's te
                    maken.

                    Met vriendelijke groeten
                    Anton Musquetier

                    Op http://altijdstrijdvaardig.nl
[...]

                    To: Friesland-genealogy@yahoogroups.comFrom: jvoosten@...: Wed, 19
                    Dec 2007 13:12:13 +0100Subject: RE: [Friesland-genealogy] fokko:(Re: hulp
                    nodig)

                    19:37
                  • Peter Nanne Streekstra
                    Message 9 of 10 , Dec 20, 2007
                      In de vensterbank, bij voldoende licht, niet flitsen! en met respect voor de
                      boeken/manuscripten en zo, en opletten,niet in conflict te komen met
                      auteursrechten en verder,

                      vr. gr. P.N.Streekstra

                      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.comFrom: jvoosten@...: Wed, 19

                      Message 10 of 10 , Dec 20, 2007
                        In de vensterbank dus niet, wat ik hieruit begrijp,
                        Maar de moraal is, behandel alles met respect,

                        Vr.gr.

                        Peter Nanne Streekstra

                        p.s.
                        B.v. op het Tresoar kan/kon je dus oude doopboeken enz, in handen krijgen waar het droogzand nog tussen de oude met een ganzeveer geschreven folianten zit en ruik er maar eens aan.
                        D.w.z. de scribent heeft je voorouders meestal nog gekend en je komt hierbij meestal in het meest mogelijke contact met je voorouders.
                        Eigenlijk horen deze dingen met zuurvrije handschoen behandeld te worden.
                        Iedere behandeling van deze oude documenten met de blote hand waar altijd een spoor van zuur achtergelaten wordt, helpt mee tot de uiteindelijke vernietiging van deze zeer zeer waardevolle documenten.
                        Het digitaliseren door de onvolprezen vrijwilligers waarvoor nog steed alle lof,van deze documenten heeft e.e.a. zeer toegankeliijk gemaakt en dus probeer Uw gegevens hieruit te putten.
                        Slechts in schaarse gevallen schouw de oorspronkelijke documenten.
                        E.e, slechts weggerammeld te hebben,

                        Folle lok en seine in niije ear (veel geluk en zegen in het nieuwe jaar- met dank aan Appy),

                        Peter Nanne Streekstra

                        To: Friesland-genealogy@yahoogroups.comFrom: jvoosten@...: Wed, 19