AW: [Friesland-genealogy] Re: Wat is een Galileeer Kerk?

  • fokko kloostra
    Message 1 of 1 , Dec 5, 2007
      Cornelis sjoerds geboren aan de kant van Veenwouden onder bergum 1732 - zoon van sjoerd minnes en bieuwke cornelis - boer onder bergum - huwde onder bergum 5-4-1760 met geeske sybrens van leeuwarden - quot Bergum: nopens de havenpachten, 14-2 - pers cohier 1768
      f 2000 - 1781 onder ede f 800 (t/m 1793) - erfgenaam van zuster antje -

      Akten: DAN K13 21 - Tie A nr 4 (1794 zekere C. Sj. op de heidestreek onder tietjerksteradeel bij veenwouden beschuldigsd van diefstel) - S20 264 - S22 265, 394, 436. - S23 252 - S24 39, 94, 133, 209, 243, 378, en 443 - S25 90, 122, 124. - verkoopt 1779 voor f 3800 aan vaste goederen -

      kinderen gedoopt in veenwouden:
      sjoerd 26-4-1761 (geb 20-3-1761)
      beukjen 16-1-1763

      groetjes
      fokko sumar

      Datum : 4 oktober 1828, akte nr. 44

      Franekeradeel, huwelijken 1806
      Vermelding: Bevestiging huwelijk op 14 september 1806
      Man : Klaas Gerbens afkomstig van Midlum
      Vrouw : Renia Redmers afkomstig van Midlum

      Na 1811 heet zij ook Bergsma, haar broers in 1811 te Woudsend.
      Na 1811 knd Geeske Gettje Eeble Redmer Hette
      daarvoor???

      Waarom denk je dat Geeske zijn moeder is?
      IJlst, dopen, geboortejaar 1781
      Kind: Ringjen
      Geboren op 23 januari 1781
      Dochter van Redmer Eebles en Akke Tiebles

      IJlst, dopen, geboortejaar 1770
      Kind: Geeske
      Geboren op 4 juli 1770
      Dochter van Redmer Eebles en Akke Tiebles
      Bron: Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmaatboeken (DTBL)
      Doopsgezinde Vlaamse Gemeente IJlst, geboorten 1745-1850
      Inventarisnr. : 444

      Gezocht met klaas gerben Doopsgez*:
      Harlingen, dopen, geboortejaar 1780
      Kind: Klaas Gerbens
      Geboren op 17 april 1780 in Harlingen
      Zoon van Gerben Hanses en Berber Klaases

      Opm.: De moeder lid der gemeente sinds januari 1798
      Gecombineerde Doopsgez. gem Harlingen, geboorten 1799-1812
      Inventarisnr. : 343
      Dat ligt wel vlak bij Almenum, waar jouw Klaas zijn kinderen geboren
      werden.

      Missen we nog een Berber-dochter. .....
      Deze was er wel:
      Overlijdensakte Franekeradeel, 1827
      Aangiftedatum 14 juni 1827, blad nr. 17
      Berber Klaazes Hoekstra, overleden 12 juni 1827, vrouw
      Oud 75 jaar, weduwe

      Franeker, huwelijken 1775
      Vermelding: Bevestiging huwelijk op 1 oktober 1775
      Man : Gerben Hanses afkomstig van Franeker
      Vrouw : Berber Claases afkomstig van Franeker

      en deze:
      Het Bildt, dopen, geboortejaar 1776, doopjaar 1805
      Dopeling: Aaltje
      Geboren op 20 april 1776 in Midlum
      Gedoopt op 5 mei 1805 in St. Jacobiparochie
      Kind van Gerben Hansens en Berber Clases

      Opm.: Huisvrouw van Sijger Obbes

      en deze:
      Harlingen, dopen, geboortejaar 1789
      Kind: Hette Gerbens
      Geboren op 20 augustus 1789 in Harlingen
      Kind van Gerben Hanses en Berber Klaases

      Opm.: De moeder lid der gemeente sinds januari 1798
      Gecombineerde Doopsgez. gem Harlingen, geboorten 1799-1812
      Inventarisnr. : 343

      En wel meer, maar met die Hette en dat Midlum lijkt het allemaal te
      kloppen.

      mvg, margreet

      --- In Friesland-genealogy @yahoogroups. com, "rinskevb" <rinskevb@.. .>
      wrote:

      > Hallo Fellow Seekers,
      > Did vond ik in een trouw akte "trouwd in de Galileeër kerk".
      > Weet iemand ook wat voor kerk dit is, en worden de kinderen dan ook
      gedoopt?
      > Ik kan geen kinderen vinden van dit echtpaar. Ik zoek naar Klaas
      Gerbens Hoekstra, geboren rond 1780.

      __________________________________ Ihr erstes Baby? Holen Sie sich Tipps von anderen Eltern. www.yahoo.de/clever