Re: [Friesland-genealogy] Nageslacht Uilke Saskers

  • W.H.
    Message 1 of 16 , Dec 2, 2007
      Marjan,

      Bedankt voor deze informatie. Dan zit ik daar dus goed mee. Nu nog de ouders van. Ik heb 2 Sasker Uilkes gevonden. Een getrouwd met Tjamke Garryts en de ander getrouwd met Yttie Jouws. Deze laatste hebben 4 kinderen gekregen waarvan de jongste Uilke Saskers heet, gedoopt op 21 aug 1703. Dit zou een goede link kunnen zijn.

    • Marjan Oldenburger
      Message 2 of 16 , Dec 2, 2007
        Hallo Wybren,

        De Uilke Saskers die ik heb is inderdaad ged. 21-08-1703 te Warns gehuwd 27 maart 1729 te Warns met Hebel Simens.
        Mocht je meer info willen of in contact willen komen met Willem Zeeman dan mail me maar even privé.

        Groetjes,
        Marjan

        Message 3 of 16 , Dec 2, 2007
          Bewijs heb ik niet maar gezien vernoeming ga ik er voorlopig vanuit dat
          Sasker Uilkes en Tjamke Gerrits de ouders zijn van Uilke Saskers. Het
          eerste kind van Uilke en Hebel is een Tjamk.
          Het huwelijk van Sasker met Ytje Juws lijkt mij een eerder huwelijk van
          Sasker, daaruit drie kinderen, Sjoerd 1690, Sjoerd 1692 en Antje 1694.
          In 1700 huwelijk Sasker en Hebel, 1703 geboorte van Uilk. Mogelijk is er
          een authorisatie die e.e.a. kan bevestigen.

          Ik zet het in mijn werklijst, mocht ik deze winter nog een keer op het
          archief komen zal ik er eens naar kijken, tenzij iemand anders e.e.a.
          kan bevestigen/ontkennen.

          En mijn lijn komt van Hebeltje Wopkes van der Wal, dr.v. Uilkes van der
          Wal en Eelk Hendriks de Boer, zolas eerder gemeld is mijn moders naam
          Hebeltje.

          groet, Hinke Woudt-Westra.

          W.H. schreef:

> [...]
          > kinderen gekregen waarvan de jongste Uilke Saskers heet, gedoopt op 21
          > aug 1703. Dit zou een goede link kunnen zijn.

        • Hinke
          Message 4 of 16 , Dec 2, 2007
            En mijn lijn komt van Hebeltje Wopkes van der Wal, dr.v. WOPKE Uilkes
            van der
            Wal en Eelk Hendriks de Boer en dan de rest meteen ook even
            verbeteren:-)) 'zoals eerder gemeld is mijn moeders naam Hebeltje.'

            Hinke.

            Hinke schreef:

> [...]
            >
            > En mijn lijn komt van Hebeltje Wopkes van der Wal, dr.v. Uilkes van der
            > Wal en Eelk Hendriks de Boer, zolas eerder gemeld is mijn moders naam

          • Peter Schriemer
            Message 5 of 16 , Dec 2, 2007
              Op 8 juni 1711 wordt scheiding gemaakt wegens het overlijden van Sasker Uilkes. Zijn zwager Claes Jouws (broer van IJttje) te Molkwerum wordt curator over Sioerdtie Saskers (20 jaar), kind uit zijn eerste huwelijk, en Saskers broer Fecke Uilkes (in 1692 te Molkwerum gehuwd met Tiam Douwes) uit Hemelum wordt curator over zoon Uilke uit het tweede huwelijk.

              gr.

              Peter Schriemer

              Message 6 of 16 , Dec 2, 2007
                Peter,

                Je bevestigd mijn vermoeden. Hartelijk dank. Mocht je nog meer informatie hebben, m.n. over de ouders van Sasker Uilke en vt. verder terug dan houd ik mij aanbevolen.

                M.vr.gr.
                Wybren van der Wal

              • Hinke
                Message 7 of 16 , Dec 2, 2007
                  Peter, hartelijk dank voor de bevestiging van en aanvulling van de gegevens.

                  groet, Hinke Woudt-Westra