Magdalena Jurjens was: Kokenholt - Gakenholt -Kuekenholt

  • Tjeerd P. Inia
    Message 1 of 2 , Nov 27, 2007
      Beste medeonderzoekers

      Op basis van mijn eerdere posting heb ik een nieuwe vraag
      geformuleerd:
      van wie is Magdalena Jurjens een dochter?

      Op de eerdere gestelde vraag heb ik nog een aantal aanvullende zaken
      gevonden. Jurjen Kokenholt komt ook voor in de archieven van Tresoar
      zonder familienaam maar met patronym. Jurjen blijkt overigens in 1623
      getrouwd te zijn geweest met Lolck Sybes, hij is dan soldaat. Jurjen
      is samen met vrouw Beitske te vinden onder de namen:

      Jurjen Hansen & Beitske Gatses,
      x 7-6-1629 Harlingen Hervormd
      x-ondertrouw 30-5-1629 Dokkum, Gerecht,
      hij van Harlingen, zij van Dokkum

      Zij krijgen waarschijnlijk de volgende kinderen:

      Magdalena (tussen 1629 en 1633?, )
      Hans (~15-12-1633 Harlingen, Hervormd)

      De varianten in naamgeving zijn:
      Jurjen: Jurian; Jurien;
      Hansen: Hanses; Hanzes
      Gatses: Gatzes; Gadtses
      Gakenholt: Gakenholz; Kokenholt; (Kuekenholt / Kokenholt genoemd in
      Harlingen; Gakenholt genoemd in Dokkum,)
      Magdalena: Madalena; Magdaleentje; Magdaleentie; Maghdeleentie

      Wie is bekend met vermeld gezin en heeft evt. aanvullingen op
      voorgaande?

      Indien Magdalena niet dochter is van Jurjen en Beitske is ze dan
      wellicht uit één van de volgende echtparen, allen
      gehuwd/geregistreerd
      zijnde te Harlingen:
      x 25 februari 1621: Jurien Kaspers & Lamck Sydses, beiden van
      Harlingen
      x 21 april 1622: Jurien Raetke, soldaat & Jantien Harmens, afk. v.
      Harl.
      x 12 januari 1623: Jurien Kuekenholt, soldaat & Lolck Sybes afk. v.
      Harl.
      x 25 april 1624: Jorgen Haman, soldaat & Antie Gerryts afk. v. Harl.
      x 23 juli 1626: Jurien Jans & Antie Ritskes, beiden van Harl.
      x 6 augustus 1626: Jurien Ebelacker, soldaat & Dieuwer Harmens afk.
      v.
      Franeker
      x 28 juli 1627: Jurian Hendricks afk. v. Munster & Anna Fockes afk.
      v.
      Harl.(elders getrouwd, Nuis/Munster)

      met vriendelijke groet,

      Tjeerd P. Inia