beroep herborist

  • fokko_kloostra
    Message 1 of 9 , Nov 1, 2007
      Onderzoek naar de harste, een buurtschap onder suameer

      heeft iemand enig idee wat voor beroep dit is HERBORIST
      groetjes fokko sumar
    • Fr@ns Krom
      Message 2 of 9 , Nov 1, 2007
        Hallo Fokko,

        Even googlen: http://www.geocities.com/europacad/avondopleidingherborist.html
        Met vriendelijke groet.

        Frans Krom

        Website: www.familiewiersema.nl
        Inmiddels zijn er 3.541 verschillende bezoekers op mijn website geweest. Circa 4.000 Wiersema's in mijn bestand.
        Alles is welkom met betrekking tot de navolgende familienamen : Dijksterhuis(Gr); Gezelle-Meerburg(ZH); Klooster(NH); Krom(NH-ZH); Laribeij(Fr;ZH); Laribij(Fr;ZH); de Leeuw(Gld); Meerburg(ZH); Meerburg-Snarenberg(ZH); Overmeer(ZH); Post(Gr); Teunen(NH); Theunen(NH), Thöne(Grebenstein Dld); Wiersema(NLD;VS;CAN;AUS;MEX); Wiersum(Gr;USA); Wier(d)sma (Fr).

      • Ruud Hijlkema
        Message 3 of 9 , Nov 1, 2007
          Beste Fokko,

          Volgens mijn vreemde woorden boek is een Herbarist of Herborist een kenner
          van kruiden.

          Wordt er soms een kruiden dokter, of kruidenkwakzalver, mee bedoeld.

          Herbs is ook het Engels voor kruiden als ik mij dat goed herinner.

          Groet.Ruud.

          _____

          Onderzoek naar de harste, een buurtschap onder suameer

          heeft iemand enig idee wat voor beroep dit is HERBORIST
          groetjes fokko sumar

        • Hinke
          Message 4 of 9 , Nov 1, 2007
            Doet me denken aan Herbarium, Herborist, iemand die planten verzameld?

            groet, Hinke Woudt-Westra.

            fokko_kloostra schreef:

            > Onderzoek naar de harste, een buurtschap onder suameer
            >
            > heeft iemand enig idee wat voor beroep dit is HERBORIST
            > groetjes fokko sumar

          • Tjerk Tigchelaar
            Message 5 of 9 , Nov 1, 2007
              Onderzoek naar de harste, een buurtschap onder suameer

              heeft iemand enig idee wat voor beroep dit is HERBORIST
              groetjes fokko sumar

              Fokko,

              Volgens mijn Moderne Encyclopedie uit 1936 iemand die planten zoekt voor een
              herbarium en dat is dan volgens diezelfde encyclopedie "een verzameling van
              gedroogde en opgeplakte planten"

              Groeten,
              Tjerk Tigchelaar
            • Patrick Vanhoucke
              Message 6 of 9 , Nov 1, 2007
                Op donderdag 1 november 2007 20:55 schreef
                Fokko Sumar:

                > heeft iemand enig idee wat voor beroep
                > dit is HERBORIST

                Dag Fokko

                Als je dat niet weet, neem er dan even een woordenboek bij, of zoek het op
                via Van Dale Online <http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/>.

                herborist
                de (m.)
                (1650) <Fr. herboriste
                iem. die kruiden, planten verzamelt om ze te drogen

                her·bo·rist (de ~ (m.), ~en)
                kruidenkenner

                --
                Groeten

                Patrick Vanhoucke
                Laken (Brussel)
              • Appy de Vries
                Message 7 of 9 , Nov 1, 2007
                  Fokko;
                  Herborist ;Kruiden deskundige,
                  heel oud beroep,nu gestoken in
                  een nieuwe vorm.
                  groetsjes
                  Appy.

                  Message 8 of 9 , Nov 4, 2007
                    Allen bedankt voor de informatie
                    groetjes Fokko Sumar---

                    In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Appy de Vries"
                    <appydevries@...> wrote:

                    > Fokko;
                    > Herborist ;Kruiden deskundige,
                    > heel oud beroep,nu gestoken in
                    > een nieuwe vorm.
                    > groetsjes
                    > Appy.

                  • Appy de Vries
                    Message 9 of 9 , Nov 4, 2007
                      Fokko;
                      had nog een berichtje voor jouw,
                      n.a.v.
                      Dirk Roels Kooistra geb.ca 1801
                      Oudega doop of geb. niet gevonden
                      van zijn broers en zusters [7] zijn er maar 3 gedoopt,
                      Martzen Kornelis de Vries geb.ca 1801 Oudega ,doop of geb.niet gevonden.
                      dus hier schiet je ook
                      niets mee op [sorry],
                      dit is n.l. mijn fam.!
                      veel groetjes