Re: [Friesland-genealogy] Re: botter

  • Johannes Zwart
    Message 1 of 12 , Nov 1, 2007
      Hallo Jantsje en Mieke,

      Grietje Schokker is overleden 26-04-1955 te Heerenveen en begraven in het graf van haar ouders in De Joure, , van haar broers hendrikus en johannes heb ik net als zus Anna, de kinderen, van Grietje heb ik geen nageslacht, vriendelijke groet Johan Zwart
      Message 2 of 12 , Nov 3, 2007
        Hallo Johan Zwart,
        Bedankt voor de informatie over Grietje Schokker. Ik zal eens in
        Graftombe kijken of ik het graf kan vinden. Weet u misschien wie de
        ouders zijn van Aaltje Jongbloed? Voor de gegevens van de kinderen van
        Hendrikus, Johannes en Anna Schokker hou ik mij graag aanbevolen.
        Alvast hartelijk bedankt,
        Vriendelijke groet,
        Mieke

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Johannes Zwart"

        Message 3 of 12 , Nov 3, 2007
          Hallo Mieke,

          De ouders van Aaltje Jongbloed zijn Johannes Jongbloed en Antje Hoekstra, Hendrikus Schokker is gehuwd op 17-05-1935 te Heerenveen met Adriana Maria Antonia van Heumen * 08-05-1915 als dochter van Martinus van Heumen en Anna Marie Peters, Hendrikus en Adriana kregen 4 kinderen, Aaltje Marie *1936, Anna Marie * 1939, Willem * 1943 gehuwd met Ruth Johnstone, en Antoinetta Adriana * 1945, Anna Schokker * 07-03-1911 Kray dld + 22-06-1990 Heerlen gehuwd 13-06-1928 Heerlen met Louis Riemersdahl * 4-8-1905 Heerlen + 27-07-1958 Hoensbroek, zij kregen ook 4 kinderen; Jozef Pieter *1929 gehuwd 1953 met W.A.Th.Uijlen, Willem * 1937 Hoensbroek gehuwd 1962 met T.Kuperus, Johannes * 1941 Hoensbroek gehuwd 1968 Spaubeek Limburg met M.W.Goertz en Aaltje * 1945 te Hoensbroek gehuwd 1968 met H.A. de Jong, Johannes Schokker * 23-08-1914 Essen Kray dld + 23-07-1982 Heerlen gehuwd 3-8-1939 met Waltje Draaisma * 13-01-1919 Bolsward + 27-01-1991 Hoensbroek, zij krgen 2 kinderen; Willem * 1940 Hoensbroek gehuwd 1966 met G. van der Laarschot, Willem en G. kregen 3 kinderen; Johan, Alex en Antoinette, Grietje Schokker * 23-03-1923 Heerlen + 26-04-1955 Heerenveen, begraven te Joure gehuwd 19-04-1940 Hoensbropek met Hendrik Botter * 2-9-1915 Heerlen, groetjes Johan

          <jzwart@...> wrote:

> [...]
          johannes heb ik net als zus Anna, de kinderen, van Grietje heb ik geen
          nageslacht, vriendelijke groet Johan Zwart

        • Mieke
          Message 4 of 12 , Nov 3, 2007
            Hallo Johan,
            Hartelijk bedankt voor de aanvullende gegevens van Willem Schokker en
            Aaltje Jongbloed. Nu heb ik nog een vraagje. Grietje Schokker gehuwd
            met Hendrik Botter. Weet u misschien wie de ouders zijn van Hendrik
            Botter? Ik heb nog meer Botter familie leden in mijn bestand, maar weet
            niet goed waar Hendrik thuis hoort.
            Bij voorbaat dank,

            Message 5 of 12 , Nov 3, 2007
              Hallo Mieke, dat antwoord moet ik je helaas schuldig blijven, ik heb een heel groot gedeelte van de schokkers op mijn website staan; www.johanneszwart.nl/schokker.htm groetjes Johan