RE: [Friesland-genealogy] botter

  • Jantsje Pasma
    Message 1 of 12 , Nov 1, 2007
      Goeie tip. Ik heb het gelijk doorgestuurd. Bedankt.

      Groetjes, jantsje

      Message 2 of 12 , Nov 1, 2007
        Halllo Jantsje.
        In mijn bestand heb ik enige gegevens gevonden over Hendrik Botter en
        Grietje Schokker, Hendrik werd geboren op 02 Sep 1915 te Heerlen,
        Limburg.(ouders onbekend). Grietje Schokker werd geboren op 23 Mrt
        1923 te Heerlen. De ouders van Grietje Schokker zijn Willem Schokker
        en Aaltje Jongbloed.

        Willem Schokker, zoon van Hendrikus Schokker en Grietje Willems
        (Wesselius) Wispelwey, werd geboren op 04 Mei 1883 te Rohel
        (Schoterland) en is overleden op 30 Nov 1952 te Heerenveen, Friesland
        Willem trouwde Aaltje Jongbloed op 27 Apr 1908 te Kray, NW, Dld.
        Aaltje werd geboren op 02 Mei 1889 te Joure, Friesland, en is
        overleden op 18 Feb 1970.

        Kinderen uit dit huwelijk:
        1. Hendrikus Schokker is geboren op 19 Okt 1908 te Essen-Kray, Essen.
        Hendrikus trouwde Adriana Maria Antonia van Heumen , dochter van
        Martinus van Heumen en Anna Marie Peters, op 17 Mei 1935 te met
        Heerenveen, Friesland, Adriana werd geboren op 08 Mei 1915.

        2. Anna Schokker werd geboren op 07 Mrt 1911 te Essen-Kray, Essen,
        Dld en is overleden op 22 Jun 1990 te Heerlen, Limburg.
        Anna trouwde Louis Reimersdahl op 13 Jun 1928 te Heerlen, Limburg.
        Louis werdgeboren op 04 Aug 1905 te Heerlen, Limburg en is overleden
        op 27 Jul 1958 te Hoensbroek, Limburg.

        3. Johannes Schokker werd geboren op 23 Aug 1914 te Essen-Kray,
        Essen, Dld en is overleden op 23 Jul 1982 te Heerlen, Limburg.
        Johannes trouwde Waltje Draaisma op 03 Aug 1939 te Heerlen, Limburg.
        Waltje werd geboren op 13 Jan 1919 te Bolsward, Friesland en is
        overleden op 27 Jan 1991 te Hoensbroek, Limburg.

        4.Grietje Schokker werd geboren op 23 Mrt 1923 te Heerlen, Limburg en
        is overleden op 26 Apr 1955 te Heerenveen, Friesland.
        Grietje trouwde Hendrik Botter op 19 Apr 1940 te Hoensbroek, Limburg.
        Hendrik werd geboren op 02 Sep 1915 te Heerlen, Limburg.
        Met vriendelijke groeten,
        Mieke
      • Johannes Zwart
        Message 3 of 12 , Nov 1, 2007
          Hallo Jantsje en Mieke,

          Grietje Schokker is overleden 26-04-1955 te Heerenveen en begraven in het graf van haar ouders in De Joure, , van haar broers hendrikus en johannes heb ik net als zus Anna, de kinderen, van Grietje heb ik geen nageslacht, vriendelijke groet Johan Zwart

          Message 4 of 12 , Nov 3, 2007
            Hallo Johan Zwart,
            Bedankt voor de informatie over Grietje Schokker. Ik zal eens in
            Graftombe kijken of ik het graf kan vinden. Weet u misschien wie de
            ouders zijn van Aaltje Jongbloed? Voor de gegevens van de kinderen van
            Hendrikus, Johannes en Anna Schokker hou ik mij graag aanbevolen.
            Alvast hartelijk bedankt,
            Vriendelijke groet,
            Mieke

            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Johannes Zwart"

            Message 5 of 12 , Nov 3, 2007
              Hallo Mieke,

              De ouders van Aaltje Jongbloed zijn Johannes Jongbloed en Antje Hoekstra, Hendrikus Schokker is gehuwd op 17-05-1935 te Heerenveen met Adriana Maria Antonia van Heumen * 08-05-1915 als dochter van Martinus van Heumen en Anna Marie Peters, Hendrikus en Adriana kregen 4 kinderen, Aaltje Marie *1936, Anna Marie * 1939, Willem * 1943 gehuwd met Ruth Johnstone, en Antoinetta Adriana * 1945, Anna Schokker * 07-03-1911 Kray dld + 22-06-1990 Heerlen gehuwd 13-06-1928 Heerlen met Louis Riemersdahl * 4-8-1905 Heerlen + 27-07-1958 Hoensbroek, zij kregen ook 4 kinderen; Jozef Pieter *1929 gehuwd 1953 met W.A.Th.Uijlen, Willem * 1937 Hoensbroek gehuwd 1962 met T.Kuperus, Johannes * 1941 Hoensbroek gehuwd 1968 Spaubeek Limburg met M.W.Goertz en Aaltje * 1945 te Hoensbroek gehuwd 1968 met H.A. de Jong, Johannes Schokker * 23-08-1914 Essen Kray dld + 23-07-1982 Heerlen gehuwd 3-8-1939 met Waltje Draaisma * 13-01-1919 Bolsward + 27-01-1991 Hoensbroek, zij krgen 2 kinderen; Willem * 1940 Hoensbroek gehuwd 1966 met G. van der Laarschot, Willem en G. kregen 3 kinderen; Johan, Alex en Antoinette, Grietje Schokker * 23-03-1923 Heerlen + 26-04-1955 Heerenveen, begraven te Joure gehuwd 19-04-1940 Hoensbropek met Hendrik Botter * 2-9-1915 Heerlen, groetjes Johan

              Message 6 of 12 , Nov 3, 2007
                Hallo Johan,
                Hartelijk bedankt voor de aanvullende gegevens van Willem Schokker en
                Aaltje Jongbloed. Nu heb ik nog een vraagje. Grietje Schokker gehuwd
                met Hendrik Botter. Weet u misschien wie de ouders zijn van Hendrik
                Botter? Ik heb nog meer Botter familie leden in mijn bestand, maar weet
                niet goed waar Hendrik thuis hoort.
                Bij voorbaat dank,

                Message 7 of 12 , Nov 3, 2007
                  Hallo Mieke, dat antwoord moet ik je helaas schuldig blijven, ik heb een heel groot gedeelte van de schokkers op mijn website staan; www.johanneszwart.nl/schokker.htm groetjes Johan