rita

  • Jantsje Pasma
    Message 1 of 7 , Oct 31, 2007
      Weet jij misschien is wat voor gemeente hoensbroek ligt? Ik zoek nu alles na op graftombe maar daar ben je ook een eeuwigheid mee bezig als je niet weet waar je zoeken moet.

      Groetjes, Jantsje

      Checked by AVG Free Edition.

    • Marten
      Message 2 of 7 , Oct 31, 2007
        Hallo Jantsje,

        Hoensbroek valt nu onder de gemeente Heerlen (sinds 1982)

        Groet,
        Marten.

        Message 3 of 7 , Oct 31, 2007
          Hoi Marten,

          Bedankt. En waar viel hij eerder onder weet je dat ook? Het gaat nl om 1943.

          En is heinsbroek dezelfde plaats als hoensbroek? Toen ik op 1 van die sites hoensbroek invulde kreeg ik heinsbroek.

          Mvg, jantsje

          _____

          Message 4 of 7 , Oct 31, 2007
            Hoi Jantsje,

            Toen was Hoensbroek een zelfstandige gemeente zie: http://www.vvvzuidlimburg.nl/uploads/i/plaatsen/pdf/58.pdf
            Maar als het goed is, zijn de archieven overgegaan naar de gemeente Heerlen.

            Groeten,

          • Rita Veeken - Ritsma
            Message 5 of 7 , Oct 31, 2007
              Hallo Jantsje,

              Hoensbroek hoort inderdaad sinds een een aantal jaren bij de gemeente
              Heerlen. Het gemeentehuis is opgeheven, en de archieven liggen in het
              gemeente archief Heerlen. Ik zal volgende week eens voor je kijken in het
              archief, oke?

              Groetjes, Rita

              Hoensbroek valt nu onder de gemeente Heerlen (sinds 1982)

              Groet,
              Marten.

              Checked by AVG Free Edition.
              30-10-2007 18:26

              Checked by AVG Free Edition.
              30-10-2007 18:26

            • Ad Rienks
              Message 6 of 7 , Oct 31, 2007
                Hoi Jantsje,

                Hoensbroek is niet hetzelfde als Heinsbroek. Heinsbroek ligt in
                N-Holland. Zoek maar op: http://maps.google.nl

                groetsjes Ad

                Op woensdag 31-10-2007 om 12:36 uur [tijdzone +0100], schreef Jantsje
                Pasma:

              • Ad Rienks
                Message 7 of 7 , Oct 31, 2007
                  Sorry, Heinsbroek is niet juist; Hensbroek moet het zijn.
                  Heinsberg daarentegen ligt vlak over de grens, in de regio Aachen.

                  gr Ad