Re: [Friesland-genealogy] BOKKES V.D.KOOI

  • M.Haijema
    Message 1 of 5 , Feb 5, 2001
      Beste Dini,
      Ze zijn mijn voorouders, wat wilt u daarvan weten ?Mijn grootmoeder was
      Jantje Alberts van der Kooi. De geschiedenis weet ik niet, wel dat ze ook in
      Muiden hebben gewoond. Hendrik Bokkes trouwde met Cornelia van Altena, van
      hun zoon Gerhardus heb ik enig nageslacht. Van de verdere broers en zusters
      van Gerhardus heb ik niets. Misschien kunnen we wat gegevens uitwisselen ?
      Marten Haijema

      Message 2 of 5 , Feb 5, 2001
        Hallo Dini

        Over Bokke Jarings zelf heb ik niet zoveel informatie alleen nog een broer
        Jacob Bokkes van der Kooi.
        Over Grietje Hendriks heb ik meer informatie mijn rechtstreekse voor ouder
        Marten Hendriks Kooy is
        een broer van Grietje. Mocht je hier meer gegevens over willen ontvangen
        laat het dan even weten.

        Met vriendelijke groeten
        Tjitte Kooy.

        Message 3 of 5 , Feb 6, 2001
          Mijn grootmoeder was Jantje Alberts van der Kooij en nakomeling van Bokke
          Jarichs van der Kooij en Grietje Hendriks van der Kooi. Ik heb daar nogal
          wat gegevens van. Ook is er iets te vinden in genealogie 900/901/902 van
          P.Nieuwland op het RAF.
          Marten Haijema

> [...]
          > Marten Hendriks Kooy is
          > een broer van Grietje. Mocht je hier meer gegevens over willen ontvangen

        • Cornelius Boekema
          Message 4 of 5 , Feb 6, 2001
            Ik heb in mijn gegevens 'n Teunis van der Kooi getr. in Tietjerk met Wytske Bouwes Boekema 8 Juni 1772 (volgens Family Search). Wytske is geboren in
            Tietjerk op 30 Mei 1746, dochter van Bouwe Wierds, geb. 1709, en Bregtje Pieters (Pijters), getr. in Tietjerk op 10 December 1741. Sluit deze Teunis van der
            Kooi aan bij de gegevens die jullie hebben?
            M.vr.gr.
            Cor Boekema