BOKKES V.D.KOOI

  • Dini Korver
    Message 1 of 5 , Feb 5, 2001
      Wie weet iets over de fam. Bokkes v.d. Kooi uit Suawoude of Surhuisterveen
      Een van mijn voorouders heette Hendrik Bokkes v.d. Kooi Hij was geboren te
      Suawoude later woonde de fam in Surhuisterveen. Zijn zuster Maaike trouwde
      in Leeuwarden met Pierre Felgines. Wie kan mij de geschiedenis van deze fam.
      vertellen? De vader van Hendrik heette Bokke Jarings en de moeder Grietje
      Hendriks.
    • M.Haijema
      Message 2 of 5 , Feb 5, 2001
        Beste Dini,
        Ze zijn mijn voorouders, wat wilt u daarvan weten ?Mijn grootmoeder was
        Jantje Alberts van der Kooi. De geschiedenis weet ik niet, wel dat ze ook in
        Muiden hebben gewoond. Hendrik Bokkes trouwde met Cornelia van Altena, van
        hun zoon Gerhardus heb ik enig nageslacht. Van de verdere broers en zusters
        van Gerhardus heb ik niets. Misschien kunnen we wat gegevens uitwisselen ?
        Marten Haijema

[...]

        of: http://go.to/frgen .

      • Tjitte en Petra Kooy
        Message 3 of 5 , Feb 5, 2001
          Hallo Dini

          Over Bokke Jarings zelf heb ik niet zoveel informatie alleen nog een broer
          Jacob Bokkes van der Kooi.
          Over Grietje Hendriks heb ik meer informatie mijn rechtstreekse voor ouder
          Marten Hendriks Kooy is
          een broer van Grietje. Mocht je hier meer gegevens over willen ontvangen
          laat het dan even weten.

          Met vriendelijke groeten
          Tjitte Kooy.

          Message 4 of 5 , Feb 6, 2001
            Mijn grootmoeder was Jantje Alberts van der Kooij en nakomeling van Bokke
            Jarichs van der Kooij en Grietje Hendriks van der Kooi. Ik heb daar nogal
            wat gegevens van. Ook is er iets te vinden in genealogie 900/901/902 van
            P.Nieuwland op het RAF.
            Marten Haijema

> [...]
            > Marten Hendriks Kooy is
            > een broer van Grietje. Mocht je hier meer gegevens over willen ontvangen

          • Cornelius Boekema
            Message 5 of 5 , Feb 6, 2001
              Ik heb in mijn gegevens 'n Teunis van der Kooi getr. in Tietjerk met Wytske Bouwes Boekema 8 Juni 1772 (volgens Family Search). Wytske is geboren in
              Tietjerk op 30 Mei 1746, dochter van Bouwe Wierds, geb. 1709, en Bregtje Pieters (Pijters), getr. in Tietjerk op 10 December 1741. Sluit deze Teunis van der
              Kooi aan bij de gegevens die jullie hebben?
              M.vr.gr.
              Cor Boekema