Re: [Friesland-genealogy] Stam/Ro(o)denburg

  • H. Dijkstra & M. Kist
    Message 1 of 2 , Feb 3, 2001
      Hallo Pieke & Frouwkje,

      Het echtpaar dat jullie zoeken heb ik niet, maar wel hun zoon Auke. Hij
      moet na 21.6.1823 overleden zijn. Toen overleed namelijk zijn zoon
      Wijtse/Wijtze/Wietse Stam, koopman, geboren te Sneek rond 1780, wonende
      en overleden aldaar. Auke's vrouw Tytje Boersma was toen al overleden.
      Deze (klein)zoon Wietse was gehuwd met Akke Arends Everts, geboren te
      Joure op 30.4.1783, overleden te Sneek op 20.3.1820, dochter van Arend
      Evertsz en Geertje Durks Bakker.

      Deze mensen zijn geen familie van mij. Momenteel ben ik bezig met een
      parenteel van de familie Evertsz uit Joure, vandaar. De familie Stam uit
      Sneek is daarmee nogal annex. De familie Evertsz, Stam en Gorter (Sneek)
      spelen een belangrijke rol in de geschiedenis van het Kruis- of
      Doumaleen te Oldeboorn, een zogenaamd studieleen. Maar dit voert
      mogelijk te ver voor jullie vraag.

      Groeten van Martha Kist

      www.