Op zoek naar een boekje door Andre de Jong

  • Joop Groen
    Message 1 of 1 , Feb 3, 2001
      Beste mensen,

      Ik ben op zoek naar een boekje dat geschreven is door ene Andre de Jong.
      De titel van het boekje is Jitse Aukema.

      Het boekje handelt naar verluidt onder andere over de omgeving Oud-Beets
      nu Beetsterzwaag) en de bouw van de Adelskerk aldaar. Ik heb begrepen dat
      in het boek een verhaal wordt verteld van een timmerman die werkt aan de
      bouw van de Adelskerk in Oud-Beets. Deze timmerman emigreert, nadat hij
      gehuwd is met een rijke boerendochter, als gevolg van het grote klassen- en
      standen verschil op een nacht heimelijk naar Amerika.
      Deze timmerman is een oudoom van mij en ik zou bijzonder graag in het bezit
      willen komen van genoemd boekje.
      Ik heb begrepen dat het boekje destijds is uitgebracht bij Gottmer
      uitgeverij te Haarlem en bij navraag verwezen zij mij naar auteursbureau
      Greta Bars-Elgersma in Mook. Van dit bureau heb ik inmiddels vernomen dat
      zij het boekje niet (meer) hebben.
      Wel wisten zij aan te geven dat Andre de Jong destijds ( 79/80) in Poortugal
      woonde.

      Helaas heb ik geen verdere gegevens, en is mijn hoop op jullie allemaal
      gevestigd.

      kan iemand mij verder helpen, heeft iemand dit boekje in zijn/haar bezit

      Ik zie jullie reactie met spanning tegemoet

      Joop Groen
      email: jgroen@...
      genealogical homepage: http://home.planet.nl/~groen673 (only in dutch)