Re: [Friesland-genealogy] van Balen

  • Marianne Hoogma
    Message 1 of 2 , Feb 2, 2001
      >Hallo,
      >
      >ik ben op zoek naar de geboortedatum en de ouders van Arnoldus Arjens van
      >Balen. Hij trouwde op 6 mei 1865 met Murkje Jans Postma (Idaarderadeel).
      >
      >Daarnaast ben ik nog zoekende naar de Ouders van Frederik Arnoldus
      >Brinkman geboren op 28 dec 1906 in Irnsum.
      >
      >Erik Jansen

      Dag Erik,

      Leuk, weer eens een RK familie tak in deze nieuwsgroep. Heel veel van die
      katholieke Friese families blijken onderling weer aan elkaar verwant.

      Jouw Arnoldus Arjens van BALEN komt voor in het parenteel (dat zijn
      nazaten, ook in vrouwelijke lijn) van Antje Wopkes HOOGMA uit mijn bestand.
      Zij is de grootmoeder van de bovengenoemde genoemde Arnoldus Arjens van
      Balen.

      Arnoldus is het 5e kind van:
      Arjen Arnoldus van BALEN gedoopt (RK) 21 maart 1804 te Irnsum en overleden
      30 sept. 1860 in de gemeente Rauwerderhem. Hij was gehuwd met Antje Rintjes
      DAMSMA.
      Zij trouwen op 25 mei 1833 gemeente Rauwerderhem, akte nr. 33.

      Zijn grootouders zijn:
      Arnoldus Arjens van BALEN, gedoopt (RK) 22 maart 1776 te Warga, overl. 7
      juli 1823 Irnsum. Hij was gehuwd met Antje Wopkes HOOGMA.

      Ik heb ook nog wel oudere gegevens van deze takken, maar dat was je vraag niet.

      Zelf heb ik weer 5 kindertjes gevonden van het gezin Van Balen-Postma, maar
      ik weet weer niets van het vervolg. Dus als je die weet: graag!

      Brinkman/Brinkmann komt ook voor in mijn genealogieen en parentelen RK
      families Hoogma, maar deze Brinkman, geboren in 1906, is te 'recent'. Een
      persoonskaart opvragen bij het CBG biedt misschien meer duidelijkheid over
      zijn voorouders.

      Met vriendelijke groet,

      Marianne Hoogma
      hoogma@...