oepke

  • E.B.G.W. Ockels
    Message 1 of 1 , Oct 4, 2007
      Allen, die gereageerd hebben op mijn vraag over de naam Upt/Oept/Oepke wil ik graag bedanken.
      Een van mijn voorouders, Upke Douwes woonde in Kommerzijl (Gr.) en zijn kinderen droegen als patronym UIPT. Daar kon ik eerst niet zoveel mee, maar later besefte ik, dat het een 'vertaling' van Oept naar Uipt was, want de groningse 'oe' is immers 'ui' in het "Hollands".
      Oepke trouwde in Harlingen en daar staat hij ingeschreven als Obt Douwes.
      Nogmaal bedankt!

      Wil(lem) Ockels