RE: [Friesland-genealogy] uit de geschiedenis van Oosterlittens

  • M.J.Sluijter
    Message 1 of 3 , Oct 2, 2007
      Hallo Jan,

      Het boek “Geschiedenis van Oosterlittens heb ik in mijn bezit, op pagina 97
      vond ik de desbetreffende foto. Ik heb deze gescand en naar je emailadres
      verzonden. De naam van Zandbergen kwam ik meer tegen: o.a.

      1) 1828-1837 Hermanus van Zandbergen krijgt in 1837 niet de erfenis van zijn
      oom Bartele Hoogterp (blz. 36)

      2) Jelle H. van Zandbergen is in 1897 borg. (blz. 21)

      3) Bijnamen: Sijtse van Zandbergen , fabrieksarbeider – “puk” (hij was klein
      van stuk.)

      Wijtze van Zandbergen, fabrieksarbeider – “kâlde Wytse”

      Martinus van Zandbergen, fabrieksarbeider – “kutsek”

      4) Naamsaanneming te Oosterlittens in 1811:

      Sandstra Jan Minnes.

      Dit was het even,

      Vriendelijke Groet,

      Martin Sluijter

      PM Mocht de foto niet goed overgekomen zijn, meld het dan even, dan probeer
      ij het nog een keer.

      Martin

      _____