Elsinga

  • sietze elsinga
    Message 1 of 2 , Dec 26, 1999
      Hallo Hans,
      Uiteraard ben ik ook zeer geinteresseerd in de Elsingas. Op mijn site
      kun je
      het een en ander vinden,
      In genLias vond ik het volgende:
      Bron: Burgerlijke stand - huwelijk (Bruidegom)
      Algemeen
      Archieflocatie: Friesland
      Toegangnr: 30-07
      Inventarisnr: 2005
      Gemeente: Bolsward
      Soort akte: Huwelijksakte
      Nummer: 10
      Datum: 20-05-1838
      Man
      Naam: Ruurd Johannes Elsinga
      Vrouw
      Naam: Helena Hendrika Putte

      En
      Bron: Burgerlijke stand - huwelijk (Bruidegom)
      Algemeen
      Archieflocatie: Friesland
      Toegangnr: 30-34
      Inventarisnr: 2011
      Gemeente: Sneek
      Soort akte: Huwelijksakte
      Nummer: 15
      Datum: 10-05-1846
      Man
      Naam: Jelle Elsinga
      Vrouw
      Naam: Doedje Jonkmans

      Wellicht kun je er iets mee?
      Met vriendelijke groeten,
      Sietze Elsinga
      mailto:sietze.elsinga@... or
      mailto:sito@... or
      mailto:sietze@...
      http://members.tripod.lycos.nl/Sietze_Elsinga/index.html

      Message 2 of 2 , Dec 29, 1999
        Hallo Sietze.
        Naar alle waarschijnlijkheid ben je toch geen verre familie van mij. Er zijn
        een kleine 50 personen geweest die omstreeks 1811 de naam Elsinga hebben
        aangenomen. De Johannes Heres Elsinga (schoenmaker in Bolsward) daarbij, was
        een van mijn voorouders. Wat betreft de namen uit Genlias die je me stuurde,
        ze waren mij bekend. Jelle Elsinga is mijn over-over grootvader en Ruurd
        Elsinga zijn broer. De namen en plaatsen die ik op jouw site heb gevonden
        geven geen aanknopingspunt naar mijn "Elsinga's". Toch hartelijk bedankt
        voor je reactie. Mocht je bij je verdere onderzoek een Elsinga of Elzinga
        tegenkomen die uit Wymbritseradeel komt of een Here Johannes of Johannes
        Heres uit Bolsward, Workum of Harlingen dan houdt ik mij aanbevolen.
        Vriendelijke groeten, Hans Elzinga.