RE: [Friesland-genealogy] rectificatie Oepke Douwes

  • johan voorberg
    Message 1 of 4 , Oct 1, 2007
      Apeldoorn, 1-10-2007

      Beetje late reactie op de vermelde Upts.
      Tenzij de dominee een rasechte Fries was, is Upts niet een oudere vorm van Upkes/Oepkes maar de naar klank neergeschreven vorm ervan, zoals door iemand die het Fries en de Friese namen niet voldoende kent verstaan.

      Met vriendelijke groet,

      Johan Voorberg

      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.comFrom: e.b.g.wockels@...: Sat, 29 Sep 2007 10:34:51 +0200Subject: [Friesland-genealogy] rectificatie Oepke Douwes

      Beste lijstgenoten.In mijn vorige vraag heb ik een fout gemaakt: Oepke Douwes werd op 13 maart 1659 niet in Dokkum, maar in Buitenpost gedoopt. Zijn ouders waren hoogstwaarschijnlijk Douwe Romkes uit Buitenpost en Aefke Upts uit Kooten.Verder kom ik (nog) niet.Nu zou ik erg graag meer van hun voorouders willen weten, maar ook van deze personen zelf. Is er misschien iemand, die in genealogisch opzicht meer van Buitenpost en omgeving afweet?De naam Upts komt, dacht ik, ook niet zoveel voor. Weet iemand waar de oorsprong ligt?Ik ben erg benieuwd naar reacties.Met vriendelijke groet,Wil(lem) Ockels[Non-text portions of this message have been removed]