uit de geschiedenis van Oosterlittens

  • janvanzandbergen
    Message 1 of 3 , Sep 28, 2007
      in het boek van Jolt Ooostra Rnz uit 1985
      Uit de geschiedenis van Oosterlittens schijnt op pagina 95 een foto
      te staan van het personeel van de zuivelfabriek van Oosterlittens
      omstreeks 1915 met daarbij o.a Sytse van Zandbergen bijgenaamd Puk
      wie heeft dit boek in bezit en zou voor mij de foto kunnen
      scannen/mailen
      bij voorbaat mijn dank
      Jan van Zandbergen
    • Cor
      Message 2 of 3 , Sep 30, 2007
        Jan,
        niemand schijnt dit boek op de plank te hebben staan.
        Tresoar wel, ik zal daar een dig. foto van die foto maken
        en opsturen. (prive als bijlage).
        Wanneer ik daar kom weet ik nog niet.

        Cor.

        Message 3 of 3 , Oct 2, 2007
          Hallo Jan,

          Het boek “Geschiedenis van Oosterlittens heb ik in mijn bezit, op pagina 97
          vond ik de desbetreffende foto. Ik heb deze gescand en naar je emailadres
          verzonden. De naam van Zandbergen kwam ik meer tegen: o.a.

          1) 1828-1837 Hermanus van Zandbergen krijgt in 1837 niet de erfenis van zijn
          oom Bartele Hoogterp (blz. 36)

          2) Jelle H. van Zandbergen is in 1897 borg. (blz. 21)

          3) Bijnamen: Sijtse van Zandbergen , fabrieksarbeider – “puk” (hij was klein
          van stuk.)

          Wijtze van Zandbergen, fabrieksarbeider – “kâlde Wytse”

          Martinus van Zandbergen, fabrieksarbeider – “kutsek”

          4) Naamsaanneming te Oosterlittens in 1811:

          Sandstra Jan Minnes.

          Dit was het even,

          Vriendelijke Groet,

          Martin Sluijter

          PM Mocht de foto niet goed overgekomen zijn, meld het dan even, dan probeer
          ij het nog een keer.

          Martin

          _____