groningen

  • greetjerem
    Message 1 of 7 , Sep 2, 2007
      hallo mede speurders ik ben op zoek naar mijn overgroot moeder die in
      groningen is geboren het gaat om theodora johanna walrecht geboren op
      23-06-1870 zij was getrouwd met hendrik de koning geboren op 13-04-
      1864 in amsterdam ik denk dat ze daar ook getrouwd zijn haar moeder
      heet johanna walrecht geboren op 17-08-1833 er is denk ik geen
      vader.weet iemand of er ook een makkelijke manier is om te zoeken op
      de site van groningen ik kom niet verder bijvoorbaat
      bedankt.vriendelijke groet greetje rem
    • L.Bijlsma
      Message 2 of 7 , Sep 2, 2007
        Dag Greetje,

        Ik vermoed dat je de site www.genlias nog niet kent? Hier onder de gegevens die ik nu net gevonden heb.
        Toch is er iets geks met Johanna Walrecht, ze krijgt nog steeds kinderen met haar man Derk Jan Wories terwijl hij dan allang is overleden!
        De geboorte van de door jou genoemde Theodora Johanna heb ik ook (nog) niet gevonden.
        Veel plezier ermee!
        Lineke Bijlsma

        1 Willem WALRECHT. Willem trouwde met Trijntje WOLTERS.

        Kind van Willem en Trijntje:

        1 Gerrit WALRECHT, geboren op 27-08-1783 in Groningen. Volgt 1.1.

        1.1 Gerrit WALRECHT is geboren op 27-08-1783 in Groningen, zoon van Willem WALRECHT en Trijntje WOLTERS. Gerrit trouwde, 47 jaar oud, op 24-03-1831 in Groningen [bron: Genlias: gem. Groningen, huw. akte nr. 35] met Geertijn VORENKAMP, 31 jaar oud. Geertijn is geboren op 08-05-1799 in Groningen.

        Kind van Gerrit en Geertijn:

        1 Johanna WALRECHT, geboren op 17-08-1833 in Groningen. Volgt 1.1.1.

        1.1.1 Johanna WALRECHT is geboren op 17-08-1833 in Groningen, dochter van Gerrit WALRECHT en Geertijn VORENKAMP. Johanna trouwde, 22 jaar oud, op 01-06-1856 in Groningen [bron: Genlias, gem. Groningen, huw. akte nr. 125] met Derk Jan WORIES, 26 jaar oud. Derk is geboren op 08-01-1830 in Groningen, zoon van Hendrik WORIES en Theresia HERMANS. Derk is overleden op 03-12-1861 in Groningen, 31 jaar oud [bron: Genlias: gem. Groningen, ovl. akte nr. 896].

        Kinderen van Johanna en Derk:

        1 Theresia WORIES, geboren in 1856. Theresia is overleden op 21-08-1858 in Groningen, 2 jaar oud [bron: Genlias: gem. Groningen, ovl. akte nr. 707].
        2 NN WORIES, levenloos geboren dochter, geboren op 02-04-1862 in Groningen.
        3 NN WORIES, levenloos geboren dochter, geboren op 24-06-1874 in Groningen.

          Message 4 of 7 , Dec 1, 2008
            Dag allemaal
            Is er iemand lid van een groninger groep?
            Ik heb een informatie van groningen nodig,uit leek om precies te zijn
            Gr Marian

            Recent Activity
            a.. 1New Members
            Visit Your Group
            Moderator Central
            Yahoo! Groups

            Join and receive

            produce updates.

            Best of Y! Groups
            Check out the best

            of what Yahoo!

            Groups has to offer.

            Special K Group
            on Yahoo! Groups

            Join the challenge

            and lose weight.
            .

          • Fr@ns Krom
            Message 5 of 7 , Dec 1, 2008
              Hallo Marian,
              Vraag maar.
              Mvg.
              Frans Krom

              Website: www.familiewiersema.nl
              Inmiddels zijn er 5.152 verschillende bezoekers op mijn website geweest. Ruim 4.200 Wiersema's in mijn bestand.
              Alles is welkom met betrekking tot de navolgende familienamen : Dijksterhuis(Gr); Gezelle-Meerburg(ZH); Klooster(NH); Krom(NH-ZH); Laribeij(Fr;ZH); Laribij(Fr;ZH); de Leeuw(Gld); Meerburg(ZH); Meerburg-Snarenberg(ZH); Overmeer(ZH); Post(Gr); Teunen(NH); Theunen(NH), Thöne(Grebenstein Dld); Wiersema(NLD;VS;CAN;AUS;MEX); Wiersum(Gr;USA); Wier(d)sma (Fr).

            • Marian
              Message 6 of 7 , Dec 1, 2008
                Bedankt frans
                Ik denk dat ik het via je website ga proberen,want het is nog al prive,en smijt het liever even niet over de groep
                Marian
[...]

              • Esther van Rems-Dijkstra
                Message 7 of 7 , Dec 2, 2008
                  Heb je al op allegroningers.nl gekeken, daar staat ondertussen heel wat op!

                  ESther

                  Get Firefox!