Re: [Friesland-genealogy] Re: tjeerd klazes hoekstra 1875-1963

  • Johannes Zwart
    Message 1 of 9 , Aug 31, 2007
      Hallo medespeurders, na telefonisch contact met mijn vader, weet ik dus nog steeds niet om wat voor molen het gaat, daar mijn overgrootvader tjeerd hoekstra al voor 1911 geen molenaar meer was, daarna was hij arbeider en grondwerker in de buurt van heerenveen/ terband en heeft hij meegeholpen aan het uitgraven van de vaartverbinding tussen de knijpe en heerenveen, mijn grootmoeder antje hoekstra is in 1909 geboren in heerenveen, haar oudere broer klaas is in 1907 geboren te nijehaske en haar jongere broer klaas is in 1919 geboren te terband, dus het kan wel kloppen dat hij in 1911 gestopt is als molenaar, mijn vader geboren 1933 kan zich tenminste niet herinneren in welke molen hij gewerkt heeft, zal dus de persoonskaart wel opvragen bij het cbg, daar staan akls het goed is de adressen wel op, bedankt in ieder geval voor het meedenken allemaal, vriendelijke groet Johan Zwart.