....Haveman.......

  • Vos
    Message 1 of 2 , Jan 30, 2001
      Hallo,
      Dit is mijn laatste inbreng voor deze nacht. Wie kan mij vertellen waar de naam "Haveman" vandaan komt? Komt deze naam hedentendage nog voor? Eén van mijn voorvaderen werd in 1700 geboren en kreeg toen de naam Haveman. Later werd zijn naam geschreven als Have plus het patroniem Hendriks. (Have Hendriks). Ik ben in de grensstreek Friesland/Drenthe ook een aantal keren de naam "Haveman" als achternaam/familienaam tegengekomen. Geeft deze naam soms een beroep weer???

      M.vr.gr.,
      Jan Vos.

    • Ineke Smit
      Message 2 of 2 , Jan 31, 2001
        Hallo Jan,

        Ja hoor de naam komt nog steeds voor, kijk maar eens in de
        telefoonboeken. In Almere staan er drie, en in Dronten twee x Haveman
        in. Er zullen er dus vast nog wel meer zijn.
        Met vriendelijke groet,
        Ineke Smit