Informatie Elsinga/Bruininga

  • J.M.Elzinga
    Message 1 of 1 , Dec 22, 1999
      Van de voorouders en afstammelingen van JOHANNES HERES ELSINGA zoek ik gegevens. Johannes Heres (soms ook als Heris of Heeres geschreven) Elsinga is waarschijnlijk in 1784 geboren in Harlingen of in Workum en is overleden op 11 mei 1848 in Bolsward. Hij was Nederlands Hervormd en op 20 mei 1810 in Bolsward getrouwd met Anke Ruurds Bruininga (soms ook geschreven Bruninga). De vader van Johannes Heres Elsinga heette HERE JOHANNES en zijn moeder TATSKE JANS. Johannes en Anke hadden naar alle waarschijnlijkheid vier kinderen, allen geboren in Bolsward:
      Ruurd (geboren op 29-4-1812 en overleden "datum onbekend"),
      Jantje (geboren op 2-11-1814, overleden op 13-4-1815),
      Jelle (geboren op 19-6-1816 en overleden op 23-1-1890 in Wymbritseradeel, Oosthem), hij was mijn over-over-grootvader en
      Geertruida (geboren op 27-11-1820 en overleden op 6-1-1847 in Tjerkwerd).
      Sommige kinderen van Jelle zijn bij hun geboorte als Elzinga en sommige als Elsinga aangegeven.

      Hopenlijk geeft bovenstaande voldoende informatie om tot een eventuele uitwisseling van gegevens te komen.
      Vast bedankt en allen prettige feestdagen en een goed jaar 2000 toegewenst.

      Hans Elzinga.

      From: J. M. Elzinga.
      Crocusstraat 18,
      5691TC, Son (NB).