JORINGA in Sneek

  • Gerda
    Message 1 of 1 , Jul 10, 1999
      Graag zou ik willen weten of er nog families JORINGA bestaan.

      Mijn overgrootmoeder was Sjoerdtje Joringa, de dochter van Saake
      Sybrens JORINGA x 29/4/1827 Wypkjen (Wiepkien) Johannes ten BRINK te
      Sneek.

      De vader van Saake Sybrens, Sybren Sakes JORINGA, was weduwnaar ten
      tijden van de naamsaanneming 1811, en trad 8/1/1821 in het huwelijk
      met Eetjen Jans van DOMPSELAAR. Geen verdere kinderen bekend.

      Er is, geloof ik, ook een gedenkteken waarop de naam Saake Sybrens
      JORINGA voorkomt in Sneek (of Workum?), waar ik graag meer informatie
      over zou willen hebben.

      Met vriendelijke groet

      Gerda Pieterse
      Richards Bay