Re: [Friesland-genealogy] geslacht Van Dijke

  • Hans Zijlstra
    Message 1 of 2 , Jan 30, 2001
      Beste Henk,

      Vanwege je familie-connecties in Oostdongeradeel zou
      je eens rond kunnen kijken op de website van de
      Vereniging van Archiefonderzoekers te Dokkum
      (http://www.angelfire.com/vt/sneuper). Bij de lijst
      van buurplichtigen in 1853, in de rubriek Indexen (met
      kadastergegevens) komen bv. voor:
      Anjum 163 B 654 Dijke, Folkert J. van
      Anjum 160 B 651 Dijke, Jan P. van

      Burenplicht hield o.a. in dat er regels waren die bij
      overlijden en geboorten hulp van de buren regelden.
      Iets wat je tegenwoordig in de grote stad wel kunt
      vergeten.
      Is je familie van Zeeland naar Friesland geemigreerd
      of waren ze altijd al Fries ?

      Groet, Hans Zijlstra

      a year! http://personal.mail.yahoo.com/