Re: Wijbrechie Bijnema

  • Annemarth Sterringa
    Message 1 of 3 , Aug 5, 2007
      Margaret,
      Wijbrechie en Roelof lieten in 1724 in de Westerkerk, Amsterdam een
      zoon Jan dopen en in 1725 een zoon Jacobus.

      Lijkt me dat dit de door jou gezochte Wijbrechie is!

      Gevonden op 'wijbreg' 'fuzzy' 'moeder' bij de doopregisters
      http://stadsarchief.amsterdam.nl/archieven/genealogie/

      Groetjes,
      Annemarth

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, blauwe- parel
      <blauwe_parel@...> wrote:

      > Hallo allemaal,
      > In mijn bestand heb ik een Roelof Nijhof van Zuidwolde, 30 jaar, in
      de Anjelierstraat [Amsterdam][geass.] met zijn moeder Jannetje
      Frederikse te Havelte en
      > Wijbrechie Bijnema van Sneek, oud 33 jaar, op de Kijsersgracht,
      ouders dood, geass. met Jan ter Burg
      > 03-06-1723
      > ---------------------------------
      > Vraag: Wie zijn de ouders van Wijbrechie Bijnema geb ca 1690 te
      Sneek?
      > Zijn dat Jacobus Marcus Binema & Reintje Claasen Haarwolt die een
      Wybrichien krijgen op 08-11-1689 te Sneek. Ik wil het graag aan
      elkaar koppelen, maar ik wil het wel zeker weten.
      > Vriendelijk dank,
      > Margaret
    • blauweparel
      Message 2 of 3 , Aug 5, 2007
        Dag Annemarth,

        Jij ook bedankt voor het meedenken. Echter deze info had ik al.
        Ik wil juist graag weten wie de ouders zijn van Wijbrechie Bijnema.
        Ik heb het heel sterke vermoeden dat het Jacobus Marcus Binema &
        Reintje Claasen Haarwolt zijn. Ik wil het graag koppelen, maar niet
        zonder bewijs.

        Bedankt nogmaals,

        Margaret

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Annemarth Sterringa"