Wijbrechie Bijnema

  • blauwe- parel
    Message 1 of 3 , Aug 4 11:40 AM
      Hallo allemaal,
      In mijn bestand heb ik een Roelof Nijhof van Zuidwolde, 30 jaar, in de Anjelierstraat [Amsterdam][geass.] met zijn moeder Jannetje Frederikse te Havelte en
      Wijbrechie Bijnema van Sneek, oud 33 jaar, op de Kijsersgracht, ouders dood, geass. met Jan ter Burg
      03-06-1723
      ---------------------------------
      Vraag: Wie zijn de ouders van Wijbrechie Bijnema geb ca 1690 te Sneek?
      Zijn dat Jacobus Marcus Binema & Reintje Claasen Haarwolt die een Wybrichien krijgen op 08-11-1689 te Sneek. Ik wil het graag aan elkaar koppelen, maar ik wil het wel zeker weten.
      Vriendelijk dank,
      Margaret
    • Annemarth Sterringa
      Message 2 of 3 , Aug 5 1:59 AM
        Margaret,
        Wijbrechie en Roelof lieten in 1724 in de Westerkerk, Amsterdam een
        zoon Jan dopen en in 1725 een zoon Jacobus.

        Lijkt me dat dit de door jou gezochte Wijbrechie is!

        Gevonden op 'wijbreg' 'fuzzy' 'moeder' bij de doopregisters
        http://stadsarchief.amsterdam.nl/archieven/genealogie/

        Groetjes,
        Annemarth

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, blauwe- parel
        <blauwe_parel@...> wrote:

> [...]
        Wybrichien krijgen op 08-11-1689 te Sneek. Ik wil het graag aan
        elkaar koppelen, maar ik wil het wel zeker weten.
      • blauweparel
        Message 3 of 3 , Aug 5 1:48 PM
          Dag Annemarth,

          Jij ook bedankt voor het meedenken. Echter deze info had ik al.
          Ik wil juist graag weten wie de ouders zijn van Wijbrechie Bijnema.
          Ik heb het heel sterke vermoeden dat het Jacobus Marcus Binema &
          Reintje Claasen Haarwolt zijn. Ik wil het graag koppelen, maar niet
          zonder bewijs.

          Bedankt nogmaals,

          Margaret

          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Annemarth Sterringa"