Re: [Friesland-genealogy] Re: Overlijden Elisabeth Eizes

  • Appy de Vries
    Message 1 of 11 , Aug 3, 2007
      Hans;
      heb jouw akte genoteerd,maar 16 Aug.,
      is ons archief weer open,mocht er voor die tijd geen info via de groep komen,dan kijk ik wel even!
      want een heel stuk fam.zat in Schoterland,
      veel groetjes
      Appy.

      Message 2 of 11 , Aug 6, 2007
        Appy,

        Dank je wel voor je aanbod. Ikzelf woon grotendeels in Frankrijk, dus
        internet is voor mij erg belangrijk voor de hobby. Archieven bezoeken
        doe ik dan ook veel te weinig.

        Groeten,

        Hans Gruizinga

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Appy de Vries"
        <appydevries@...> wrote:

> [...]
        > is ons archief weer open,mocht er voor die tijd geen info via de
        groep komen,dan kijk ik wel even!
        > want een heel stuk fam.zat in Schoterland,

      • Appy de Vries
        Message 3 of 11 , Aug 16, 2007
          Hans;
          Bkn. 4178 akte 177 Schoterland.
          In het jaar 1855 den 21ste der maand
          Dec.zijn voor ons,Anne Meinesz,ambtenaar van den burgerlijke stand der gemeente Schoterland,
          prov.Friesland,verschenen;
          Hessel Jans Meibosch [32j.] arbeider
          en Jacob Roelofs Somer [25j.] klerk,
          beide won.te Oudeschoot,welke ons verklaard hebben dat Elisabeth Eizes
          oud 72 jaren,zonder beroep geboren
          te Buiksloot bij Amsterdam,won.Oudeschoot
          gehuwd met Anthony van Ossenbruggen
          rustend predikant aldaar en dochter van;
          Klaas Eizes en Hendrikje Beerends Sap,
          beide overleden,op den 30ste der maand Dec. des middags ten 6 ure in het huisnr.32 te Oudeschoot is overleden.

          Bkn.4180 akte 120 Schoterland.
          In het jaar 1861 den vijfden dag
          der maand July zijn voor ons
          Anne Meinesz ,ambtenaar van den burgerlijke stand der gem.Schoterland
          prov.Friesland verschenen;
          Klaas Berend Bosma oud 71jaren
          arbeider en Jacob Wiegers Kolk 44j,
          arbeider beide van Oudeschoot,
          welke ons verklaard hebben dat
          Anthony van Ossenbruggen 85j.
          rustend predikant geboren te REMBANG
          won. Oudeschoot weduwnaar van
          Elisabeth Eizes ,zoon van
          Pieter van Ossenbruggen en
          Maria Adrana Koningsreur ?
          beide overleden,op den vierdn der maandJuly des morgens ten zeven ure
          in het huisnr.32 te Oudeschoot is overleden.

          Volkstelling 1840 Schoterland.
          Huisnr.13 Oudeschoot.
          Anthony van Ossenbruggen [66j.]
          geboren 1776 te SAMMARANG,
          predikant.
          Elisabeth Eizes [56j.] geb.te Buiksloot
          Maria Adriana Elisabeth van Ossenbruggen [24j.] geb.21-02-1815 Ods.
          Anna Cornelia van Ossenbruggen [19j.]
          geb.04-04-1820 Ods.

          tot zover Hans,vragen?? mail maar.
          Groetjes Appy.

          <appydevries@...> wrote:

> [...]
          > is ons archief weer open,mocht er voor die tijd geen info via de
          groep komen,dan kijk ik wel even!
          > want een heel stuk fam.zat in Schoterland,

        • Jos
          Message 4 of 11 , Aug 26, 2007
            Weet iemand ook wat er met Jan Pieters Buisma(n) [echtgenoot van Maria
            Adriana Elisabeth van Ossenbruggen] is gebeurt na de geboorte van dochter
            Yke (21-02-1847, Franeker) en het overlijden van zijn vrouw (20-03-1847,
            Franeker)?

            Is dit misschien 'n 2e huwelijk??

            Huwelijksakte Bolsward, 1862

            Man : Jan Pieters Buisma

            Vrouw : Antje Sjoerds Hidma

            Datum : 13 april 1862, akte nr. 7

            En weet iemand waar en wanneer hij overleden is?

            Groet,

            Jos Buisman

            _____

            Message 5 of 11 , Aug 28, 2007
              Hallo Jos.
              Succes er mee, Cor

              Antwoord:
              Jan * 17-02-1819 Langweer.
              Ouders: Pieter Hendriks Buisma , onderwijzer, 42jaar en Yke Gerbens
              Joustra.
              Antje * 10-12-1817 gem. Barradeel
              Ouders: Sjoerd Piers Hobma, timmerknecht onder Almenum en Rinske Tjallings
              Reitsma.

              Maria A E van O +20-03-1847 te Franeker 32 jaar.
              * te Oudeschoot, wonende te Franeker.
              Geh. met Jan P Buisma
              Dr. van Anthonij van O., predikant en Elisabeth Eizes beide won. te
              Oudeschoot.

              Subject: RE: [Friesland-genealogy] Re: Jan Pieters Buisma(n) - was

              Message 6 of 11 , Aug 28, 2007
                Hallo Cor,

                Hartelijk bedankt voor het opzoeken van de gegevens.

                Het was dus inderdaad 'n 2e huwelijk van hem.

                Groet,

                Jos

                _____

                Datum : 13 april 1862, akte nr. 7

                En weet iemand waar en wanneer hij overleden is?

                Groet,
                Jos Buisman
                <http://geo.yahoo.com/serv?s=97359714/grpId=238370/grpspId=1705040837/msgId=
                40089/stime=1188315924/nc1=4617365/nc2=4763758/nc3=4706133>