Overlijden Elisabeth Eizes

  • Hans Gruizinga
    Message 1 of 11 , Aug 3, 2007
      Lijstgenoten,

      Op 30 december 1855 overlijdt Elisabeth Eizes. (zie onderstaande info uit
      Genlias)
      Zou iemand voor mij willen nakijken wie de partner en de ouders waren.

      Vriendelijke groeten,

      Hans Gruizinga

      Burgerlijke stand - Overlijden
      Archieflocatie Tresoar, Frysk Histoarysk en Letterkundich Sintrum
      Algemeen Toegangnr: 30-31
      Inventarisnr: 3014
      Gemeente: Schoterland
      Soort akte: Overlijdensakte
      Aktenummer: A 177
      Aangiftedatum: 31-12-1855
      Overledene Elisabeth Eizes
      Geslacht: V
      Overlijdensdatum: 30-12-1855
      Vader
      Moeder
      Partner
      Relatie: gehuwd
      Nadere informatie Leeftijd: 72 jaar
    • Ben Sinnema
      Message 2 of 11 , Aug 3, 2007
        Dit heb ik voor je kunnen vinden :Schoterland, huwelijken 1802
        Vermelding: Bevestiging huwelijk op 28 november 1802 in
        Oudeschoot
        Man : Anthony van Ossenbruggen
        Vrouw : Elisabeth Eyses afkomstig van Buiksloot (?)
        Opmerking : hij is predikant te Oudeschoot

        Gestandaardiseerde namen: ANTONIUS en LIJSBET EISES
        Overlijdensakte Schoterland, 1861
        Aangiftedatum 5 juli 1861, akte nr. 120
        Anthony van Ossenbruggen, overleden 4 juli 1861
        Oud 85 jaar, weduwnaar van Elisabeth Eizes
        Zoon van Pieter van Ossenbruggen en Maria Adriana Koningreur
        Opm.: geboren te Rembang; naam moeder staat zo in de akte vermeld
        Huwelijksakte Schoterland, 1836
        Man : Hendrik Zeilmaker, oud 24 jaar, geboren te
        Zwartsluis, provincie Overijssel
        Ouders: Wicher Lubberts Antoni Zeilmaker en Hermina Kiers
        Vrouw : Hendrikjen van Ossenbruggen, oud 28 jaar, geboren
        te Oudeschoot
        Ouders: Antoni van Ossenbruggen en Elisabeth Eyses
        Datum : 7 augustus 1836, akte nr. 33
        Huwelijksakte Schoterland, 1846
        Man : Jan Pieters Buisma, oud 27 jaar, geboren te
        Langweer, gemeente Doniawerstal
        Ouders: Pieter Hendriks Buisma en Yke Gerbens Joustra
        Vrouw : Maria Adriana Elisabeth van Ossenbruggen, oud 31
        jaar, geboren te Oudeschoot
        Ouders: Anthony van Ossenbruggen en Elisabeth Eyses

        Message 3 of 11 , Aug 3, 2007
          Hans

          Zie onder staan inschrijving:
          Anthony is afkomstig uit Duitsland.
          Rienk

          Message 4 of 11 , Aug 3, 2007
            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Hans Gruizinga"
            <hans.gruizinga@...> wrote:

            Goede middag,

            De gegevens omtrent Anthony van Ossenbrugge had ik al. Het gaat mij
            met name om de ouders van Elisabeth. Ik heb nl een doopinschrijving
            gevonden van een Elisabet in Buiksloot op 21 maart 1784. De vader is
            Klaas Eijssis Vliedorp? en de moeder Hendrikje Barends Sap. Ik hoop in
            de overlijdensacte van Elisabeth hiervan bevestiging te vinden.

            Groeten,

            Hans Gruizinga
          • Annemarth Sterringa
            Message 5 of 11 , Aug 3, 2007
              Hans,

              Het feit dat Elisabeth Eizes en Anthony van Ossenbrugge een dochter
              Hendrikje hadden, is al bijna 99,99% zeker bewijs dat Elisabeth de
              dopeling uit Buiksloot was.

              Stel dat Elizabeth voor 1836 (of voor 1846) overleden is, dan moet haar
              overlijden - inclusief hopelijk namen ouders - vermeld zijn in de
              huwelijkse bijlage van dochter Hendrikje (1836), en van dochter Maria
              Adriana Elisabeth (1846).

              Groetjes,
              Annemarth

              Datum : 7 mei 1846, akte nr. 22
              *

              <hans.gruizinga@...> wrote:

> [...]
              > Klaas Eijssis Vliedorp? en de moeder Hendrikje Barends Sap. Ik hoop in
              > de overlijdensacte van Elisabeth hiervan bevestiging te vinden.

            • Appy de Vries
              Message 6 of 11 , Aug 3, 2007
                Hans;
                heb jouw akte genoteerd,maar 16 Aug.,
                is ons archief weer open,mocht er voor die tijd geen info via de groep komen,dan kijk ik wel even!
                want een heel stuk fam.zat in Schoterland,
                veel groetjes
                Appy.

                Message 7 of 11 , Aug 6, 2007
                  Appy,

                  Dank je wel voor je aanbod. Ikzelf woon grotendeels in Frankrijk, dus
                  internet is voor mij erg belangrijk voor de hobby. Archieven bezoeken
                  doe ik dan ook veel te weinig.

                  Groeten,

                  Hans Gruizinga

                  --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Appy de Vries"
                  <appydevries@...> wrote:

> [...]
                  > is ons archief weer open,mocht er voor die tijd geen info via de
                  groep komen,dan kijk ik wel even!
                  > want een heel stuk fam.zat in Schoterland,

                • Appy de Vries
                  Message 8 of 11 , Aug 16, 2007
                    Hans;
                    Bkn. 4178 akte 177 Schoterland.
                    In het jaar 1855 den 21ste der maand
                    Dec.zijn voor ons,Anne Meinesz,ambtenaar van den burgerlijke stand der gemeente Schoterland,
                    prov.Friesland,verschenen;
                    Hessel Jans Meibosch [32j.] arbeider
                    en Jacob Roelofs Somer [25j.] klerk,
                    beide won.te Oudeschoot,welke ons verklaard hebben dat Elisabeth Eizes
                    oud 72 jaren,zonder beroep geboren
                    te Buiksloot bij Amsterdam,won.Oudeschoot
                    gehuwd met Anthony van Ossenbruggen
                    rustend predikant aldaar en dochter van;
                    Klaas Eizes en Hendrikje Beerends Sap,
                    beide overleden,op den 30ste der maand Dec. des middags ten 6 ure in het huisnr.32 te Oudeschoot is overleden.

                    Bkn.4180 akte 120 Schoterland.
                    In het jaar 1861 den vijfden dag
                    der maand July zijn voor ons
                    Anne Meinesz ,ambtenaar van den burgerlijke stand der gem.Schoterland
                    prov.Friesland verschenen;
                    Klaas Berend Bosma oud 71jaren
                    arbeider en Jacob Wiegers Kolk 44j,
                    arbeider beide van Oudeschoot,
                    welke ons verklaard hebben dat
                    Anthony van Ossenbruggen 85j.
                    rustend predikant geboren te REMBANG
                    won. Oudeschoot weduwnaar van
                    Elisabeth Eizes ,zoon van
                    Pieter van Ossenbruggen en
                    Maria Adrana Koningsreur ?
                    beide overleden,op den vierdn der maandJuly des morgens ten zeven ure
                    in het huisnr.32 te Oudeschoot is overleden.

                    Volkstelling 1840 Schoterland.
                    Huisnr.13 Oudeschoot.
                    Anthony van Ossenbruggen [66j.]
                    geboren 1776 te SAMMARANG,
                    predikant.
                    Elisabeth Eizes [56j.] geb.te Buiksloot
                    Maria Adriana Elisabeth van Ossenbruggen [24j.] geb.21-02-1815 Ods.
                    Anna Cornelia van Ossenbruggen [19j.]
                    geb.04-04-1820 Ods.

                    tot zover Hans,vragen?? mail maar.
                    Groetjes Appy.

                    <appydevries@...> wrote:

> [...]
                    > is ons archief weer open,mocht er voor die tijd geen info via de
                    groep komen,dan kijk ik wel even!
                    > want een heel stuk fam.zat in Schoterland,

                  • Jos
                    Message 9 of 11 , Aug 26, 2007
                      Weet iemand ook wat er met Jan Pieters Buisma(n) [echtgenoot van Maria
                      Adriana Elisabeth van Ossenbruggen] is gebeurt na de geboorte van dochter
                      Yke (21-02-1847, Franeker) en het overlijden van zijn vrouw (20-03-1847,
                      Franeker)?

                      Is dit misschien 'n 2e huwelijk??

                      Huwelijksakte Bolsward, 1862

                      Man : Jan Pieters Buisma

                      Vrouw : Antje Sjoerds Hidma

                      Datum : 13 april 1862, akte nr. 7

                      En weet iemand waar en wanneer hij overleden is?

                      Groet,

                      Jos Buisman

                      _____

                      Message 10 of 11 , Aug 28, 2007
                        Hallo Jos.
                        Succes er mee, Cor

                        Antwoord:
                        Jan * 17-02-1819 Langweer.
                        Ouders: Pieter Hendriks Buisma , onderwijzer, 42jaar en Yke Gerbens
                        Joustra.
                        Antje * 10-12-1817 gem. Barradeel
                        Ouders: Sjoerd Piers Hobma, timmerknecht onder Almenum en Rinske Tjallings
                        Reitsma.

                        Maria A E van O +20-03-1847 te Franeker 32 jaar.
                        * te Oudeschoot, wonende te Franeker.
                        Geh. met Jan P Buisma
                        Dr. van Anthonij van O., predikant en Elisabeth Eizes beide won. te
                        Oudeschoot.

                        Subject: RE: [Friesland-genealogy] Re: Jan Pieters Buisma(n) - was

                        Message 11 of 11 , Aug 28, 2007
                          Hallo Cor,

                          Hartelijk bedankt voor het opzoeken van de gegevens.

                          Het was dus inderdaad 'n 2e huwelijk van hem.

                          Groet,

                          Jos

                          _____

                          Datum : 13 april 1862, akte nr. 7

                          En weet iemand waar en wanneer hij overleden is?

                          Groet,
                          Jos Buisman
                          <http://geo.yahoo.com/serv?s=97359714/grpId=238370/grpspId=1705040837/msgId=
                          40089/stime=1188315924/nc1=4617365/nc2=4763758/nc3=4706133>