Re: [Friesland-genealogy] ouders jan jans van der veen

  • Appy de Vries
    Message 1 of 4 , Aug 3, 2007
      Egbert;
      Ik wil de akte wel voor jouw inkijken,
      maar 16 AUG.weer op mijn stekkie![vakantie]!

      klopt dit?
      1; Tamme Jans Baas 13-02-1784 Jubbega
      overl.02-05-1847 geh.19-05-1805 Aaltje Jans
      [verder geen geg.]
      2; Antje Jans Baas .....1785 overl.20-10-1851 [Schoterl.]
      3; Jan Jans 31-01-1786
      4; Sjoukje Jans Baas 06-01-1792 Jubbega
      overl.26-02-1870 Jubbega,
      deze ging samenwonen met
      Egbert Tjibbes de Vries geb.14-10-1770 Lippenhuizen overl.03-06-1826 Jubbega.
      [dit waren wijlen mijn man zijn voorouders]
      groetsjes
      Appy.
      Message 2 of 4 , Aug 8, 2007
        Egbert,

        hierbij het andwoord.
        Gr. Cor.

        Jan 87 jaar, * en won. en + te Jubbega Schurega.
        X met Jeltje Sjoerds van der Heide.
        Zoon van Jan Tjammes Baas en Gepke Jans, beide +

      • Gosse Freerk Spiekhout
        Message 3 of 4 , Sep 15 7:17 AM
          Beste Egbert Lantinga ea.

          Een wat late reactie, maar ik liep nog enkele honderden mailtjes achter(nu niet meer)

          Ik heb van Jan Jans van der Veen , broertje van mijn voorouder Tjamme Jans Baas,nog de volgende gegevens:

          Getrouwd op 13 mei 1810 te Jubbega- Schurega (DTB 601) Beiden van de compagnie onder Jubbega

          Kinderen:
          Sjoerd 1815-1818
          Jan Jans geb.19-8-1818 overl. 1861
          getrouwd met Hendrikje Baukes Toekstra 2 kinderen: Bauke 1-11-1845 overl. 5-2-1846
          Jan 29-9-1842 overl. 23-01-1862 ( ongehuwd)
          Grietje geb.4 mei 1822
          Sjoerd Jan geb. 1-12-1824 overl. 3 -4-1862 ( ongehuwd)
          Gerrit Jan geb.17 mei 1830

          Jeltje Sjoerd v.d Heide geb ca 1785 te de Hemrik overl. 11-2-1868
          dochter van Sjoerd Sijtzes v.d Heide en Grietje Egberts.

          In de overlijdensacte van Jan Jans van der Veen staat dat hij 87 jr oud is dit zal moeten zijn 75 jaar daar hij in 1788 moet zijn geboren afgaande op de leeftijden die bij de aangiftes van zijn kinderen steeds worden vermeld, als zijn vrouw overlijd 5 jaar later in 1868 wordt, als haar leeftijd vermeld 83 jaar.

          misschien heb je er iets aan.

          met vriendelijke groet

          Gosse F. Spiekhout
          Heerenveen