Re: Hollinga-Eiland (was: HENDRICKS - LEEUWARDEN

  • Annemarth Sterringa
    Message 1 of 7 , Aug 2, 2007
      En getrouwd in Leeuwarden

      Leeuwarden, huwelijken 1806
      Vermelding: Ondertrouw op 22 augustus 1806
      Man : Hollinga Jacobs afkomstig van Leeuwarden
      Vrouw : Maria Eijland afkomstig van Leeuwarden

      Leeuwarden, huwelijken 1806
      Vermelding: Bevestiging huwelijk op 11 september 1806
      Man : Hollinga Jacobs afkomstig van Leeuwarden
      Vrouw : Maria Eijland afkomstig van Leeuwarden
      Opmerking : getrouwd in de Galileeër kerk

      Groetjes,
      Annemarth

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Yvonne Blaauw
      <blaauw_yvonne@...> wrote:

      > en zij is gedoopt op op 24-11-1782 te Oude Tonge, haar moeder heet
      dan Trijntje Hendriksen

      > groetjes, Yvonne Blaauw>
      >
      > Annemarth Sterringa <annemarthsterringa@...> wrote:
      > Hallo Micheline,
      >
      > Hier alvast de overlijdensakte van de dochter, gevonden via Tresoar
      > (=Fries archief)
      > http://tinyurl.com/dzxwd
      >
      > Overlijdensakte Leeuwarden, 1876
      > Aangiftedatum 28 december 1876, akte nr. 703
      > Maria Eiland, overleden 28 december 1876
      > Oud 94 jaar, weduwe van Jacob Hollinga
      > Dochter van Reinier Eiland en Crientje Hendrikse
> [...]
      ook het juiste overlijdingdatum van Renerius.

    • melis micheline
      Message 2 of 7 , Aug 4, 2007
        Gracias Annemarth, Yvonne en Richard,

        Er is toch één probleem met Maria Eyland :

        Volgens haar xakte (1806) is zij afkomstig van Leeuwarden;
        Volgens haar +akte (1876 en 94jaren) is zij geboren in Oude Tonge.

        Hoe ver is het van Oude Tonge tot Leeuwarden ? Spijtig haar ºakte
        niet te vinden is op deze zeer goede FriesArchief.

        mvg.

        Micheline

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Annemarth Sterringa"

        Message 3 of 7 , Aug 4, 2007
          Micheline,

          Oude Tonge - Leeuwarden is ongeveer 260 kilometer....

          Op het moment dat Maria trouwde woonde ze in Leeuwarden (dat is tenminste
          mijn 'vertaling' van 'afkomstig van Leeuwarden').
          Heb de discussie verder niet gevolgd, maar op de dopen CD van Zuid-Holland
          vond ik de volgende doop:
          Maria, gedoopt op 24-12-1882 in Oude Tonge, dochter van Reinier Eiland en
          Trijntje Hendriksen

          Met vriendelijke groet,
          Nynke van den Hooven.

          Message 4 of 7 , Aug 4, 2007
            Micheline,

            Het doopjaar moet uiteraard 1782 zijn.......

            Met vriendelijke groet,
            Nynke van den Hooven.